Linux a nuke

Matus fantomas Uhlar uhlar na fantomas.sk
Čtvrtek Září 2 11:15:17 CEST 1999

Tomas Kouba <kouba na fzu.cz> wrote:
->> Jak se resi tyto problemy na "velkych" unixech?

-> Rekl bych ze nijak. My jsme na skole meli HP. Kamarad prelozil a
-> spustil programek:

-> main()
-> {
->   for(;;) fork();
-> }

-> A od te chvile se ani neprihlasil, sezral 99% stroje a spravce mu
-> zablokoval ucet.

riesenie - obmedzit procesy na uzivatela. lenze ked pracujete v oknach tak
vam odporucam takych 32 procesov aspon, a 32 forkujucich sa svin pretazi
vsetko...

pred par rokmi u kamosa som toto tu skusil: v 1. rxvt bezal top; v 2. rxvt
som mal pripraveny kill v 3. rxxvt som spustil ten programik (najprv vypisal
svoj pid a potom zacal forkovat).

masina bola Pentium Pro/200 (ak sa dobre pamatam); len co som klepol enter,
pohol som mysou do druheho okna kde bol pripraveny kill... kurzor mysi sa
_ani nepohol_. top po chvilke vypisal load 13. Potom sa posunul kurzor mysi.
Potom top napisal load nejakych 200 a horko-tazko sem to zabili...

ten problem s muttom bol v pamati. mali ste 32 MB RAM + 32 MB SWAP == 64 MB
virtualnej pamate. system daco zozral, daco zozral mutt samotny a ked loadol
32 MB mbox, preplnila sa pamat a jadro nemohlo spustit dalsi proces. KEd mam
32 mb ram, dam aspon 50 alebo 64 mb swapu, pre istotu.
--
 Matus "fantomas" Uhlar, sysadmin at Telenor Internet Kosice, Slovakia
 BIC coord for *.sk; admin of netlab.irc.sk; co-admin of irc.felk.cvut.cz