Linux a nuke

Čtvrtek Září 2 12:01:07 CEST 1999

On 2 Sep 1999, Matus fantomas Uhlar wrote:

> masina bola Pentium Pro/200 (ak sa dobre pamatam); len co som klepol enter,
> pohol som mysou do druheho okna kde bol pripraveny kill... kurzor mysi sa
> _ani nepohol_. top po chvilke vypisal load 13. Potom sa posunul kurzor mysi.
> Potom top napisal load nejakych 200 a horko-tazko sem to zabili...

A to jste to jeste nepustil s RT prioritou, to uz by se nepohlo
nikdy nic! :)

Tohle jsou problemy, ktere jsou dost komplikovane, a pokusy o jejich
reseni jsou vetsinou dost pochybne. Specialne v unixovych systemech je
sice spousta parametru a omezeni, ktere lze nastavit, ale celkove jsou
skoro k nicemu. Zajimave je (mensi) odbocka, ze v Nove Technologickych
Woknech ma by podle knizky Inside NT celkem propracovany system kvot na
spotrebu jaderne i swapovatelne pameti, ale dotedka jsem neprisel na to,
jak se tam takova kvota da nastavit. Tolik teorie vs. praxe.

Do jiste miry se nedomyslenost jadra da napravit zvenku. Mam program,
ktery umi podle zadanych kriterii rozdelit procesy na skupiny a celkem
uspesne je pendrekem (kill()) drzet v zadanych mezich. S jednoduchou fork
bombou si poradil celkem slusne. Ale dokonale to neni.