98 - 'Address already in use'

Stanislav Meduna stano na trillian.eunet.sk
Sobota Září 4 08:43:51 CEST 1999

On 3 Sep 1999 14:48:33 +0200, Pavel HAMPL wrote:

: Nevim zda to pouzivate spravne ale tento parametr (SO_REUSEADDR) je
: urcen presne pro to aby dovolil bindnout port pokud ten je ve stavu
: FIN_WAIT2.

Nie je to potom tak, ze sa tam bindne aj pokial uz na nom
nieco bezi? Lebo to zase nemusi byt vzdy zelatelny efekt.

Kdesi na sieti je o tomto probleme celkom slusny
pokec. Bookmark som uz stratil (alebo ho mam
vo firme), skuste ale v altaviste nieco na sposob
TIME_WAIT assasination a.p.

Raz som mal tolko nerozumu, ze som sa na tuto temu
spytal v linux-kernel (a bol som riadne sprdnuty
Davidom Millerom, ze si mam najprv precitat RFC -
na oplatku som mu v jeho kode nasiel nechutny bug
sposobujuci za urcitych podmienok zamrznutie TCP
spojenia :-)).

Na moj argument, ze to je sice fajn, ale jadro by mohlo
vediet, ze oba konce spojenia su na lokalnej masine
dalsie pakety na tom spojeni uz teda sotva pridu
a ten timeout teda nema vyznam mi bolo odpovedane,
ze kvoli vselijakym proxy zalezitostiam nie je
uplne jednoduche povedat, ze oba konce su lokalne.

Zdravi
--
				Stano