Problem s pripojenim pevne linky

Jaroslav Stribrsky Jaroslav.Stribrsky na vscht.cz
Středa Duben 5 09:55:20 CEST 2000

Tomas Valousek wrote:

> Dobry den,
> mam problem s pripojenim pres pevnou linku na internet. Precetl jsem
> ppphowto, LDP, Linux Inet server, vyzkousel vsechny mozne kombinace
> nastaveni /etc/ppp/options, ale uz sem dost bezradny. Moje situace je
> takova:
> pripojeni na inet pres pevnou linku od spolecnosti Telenor, modem pro
> pevnou linku Robotics 56 Kbps, rychlost linky 33600
> soubor options:
> lock
> /dev/modem
> 33600

Teda nevim, neni nahodou zakopanej pes tady ? Tohle je rychlost portu, nikoliv
rychlost linky. Musi byt nastavena stejne, jako je natvrdo nastavenej ten
modem. Kdyz jsem rozchazel pevnou linku na stejnem modemu, nastavili jsme je
oba na rychlost 57600, zamknuli jsme je do dumb modu, v options (respektive na
radku) nastavili taky 57600 a pak uz se to rozjelo jedna basen :-) Pokud to
nepomuze, tak doporucuju zapnout logovani zprav daemon.* v syslogu (tam cpe
zpravy i pppd) , nastavit debug pro pppd na co nejvyssi hodnotu a pak se
kouknout, co z toho leze.

> [...]
> modem
> defaultroute
> netmask 255.255.255.252
> passive
> persist
> Kdyz pustim PPPD tak na modemu svitej diody jako ze je oukej a jako ze
> komunikuje, ale ifconfig mi nevypise zarizeni ppp0
>
> Tak jsem v zoufalosti pustil kppp, dal pripojit, to chvili psalo,
> ze nastavuje hlasitost a ze pripojuje, a pak brutalne spadne. Po tomto
> brutalnim padu spustim znovu pppd a vse funguje jak ma. A ja potrebuji,
> aby mne to vse fungovalo, jenom kdyz napisu pppd.

Co se tyce rozchazeni asynchronni pevne linky, velmi moc doporucuji navstivit
stranky http://linux.mikroservis.cz, podle tamniho nastaveni se mi vse rozjelo
na prvni (dobre, tak na druhej :-)  pokus.

        Jarda Stribrsky

  Ing. Jaroslav Stribrsky
  Vysoka skola chemicko-technologicka
  Ustav pocitacove a ridici techniky