MySQL a Postgresql

Petr Cech cech na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Středa Duben 12 14:29:00 CEST 2000

Pavel Chalmoviansky napsal:
> Zdravim vsetkych,
>
> mam dva problemy podobneho charakteru. Potreboval by som vyriesit zapisovanie do
> databazy pomocou xmysql. Problem je, ze pismena s makcenom (\v z, \v t, \v c, \v
> s) sa tam jednak zobrazuju nespravne, co by mi zatial az tak nevadilo, ale
> nedaju sa tam zapisat. Znaky \'a,\'y v pohode akceptoval.

a neni problem jenom s tim klientem, ze nezvlada spravne slovenstinu, jako
kazdy druhy Xovy program?

> Analogicka situacia bola aj pri Postgresql. Tam mam ale inu konfiguraciu.
> RedHat-6.2 a Postgressql z tejto distribucie. Samozrejme, ze zapisovat som chcel
> pomocou pgaccess. V manualy som si precital, ze treba postmastera spustit so
> specialnymi parametrami, ale nikde som nenasiel, ake su pre nasu jazykovu
> oblast.

normalne pri spusteni postmastra nastavit LANG=sk_SK. I kdyz to by nemelo nic
ovlivnit, protoze postgresql umi ukladat 8bit i unicode znaky. A lze je napsat
z konzole do psql?