RedHat # Debian

Úterý Duben 18 19:25:12 CEST 2000

On 18 Apr 2000, Jan Buchal wrote:

> [...]
>     PC: archivu by bylo mozne najit nekolik diskusi na toto tema.  Po
>     PC: clanku porovnavajici distribuce ne z hlediska instalace, ale
>     PC: nasledneho provozu jsem se pidil, ale kde nic, tu nic. :(
>
> Nabizim nasi FAQ na toto tema:
>
> doufam ovsem, ze budete umet cist mezi radky :-)
>

> Ktera Linuxova distribuce je ta nejlepsi?
>
> Nejlepsi distribuce je ta, ktera nejlepe vyhovuje Vasim pozadavkum a
> kterou si nejvice oblibite. Pokud chcete napriklad podporit myslenku
> free-softwaru, bylo by vhodne sahnout po nekomercni distribuci (Debian),

No, tohle jsem nepochopil. Cim jako podporim freeSW, pokud budu mit vsude
Debian? IMHO jsou vsechny distribuce stejne, lisi se Instalacnim programem
a pak kosmetickymi umistenimi konfiguracnich (resp. binarnich) souboru.

Vyberte tu distribuci, kterou ma nekdo, kdo Vam muze poradit. Pak budete
lepe prochazet zacatecnickymi tezkostmi.

> pokud jstepripojeni k siti, chcete mit k dispozici stale aktualni verze
> baliku, opet doporucujeme Debian. Pokud chcete snadnou instalaci
> "wokenniho" typu, muzeme doporucit Corel Linux, Redhat nebo
> mandrake. Pokud mate penize a touzite opravdu po komercni distribuci,
> doporucujeme Redhat nebo SuSE.

Dale nechapu, proc je Debian "aktualni" a ostatni distribuce ne. Jednak je
jista mira konzervatismu na miste, protoze ne vzdy je posledni verze
nejlepsi a jednak prave Debian ma cyklus "stabilnich" verzi trochu
rozvlacnejsi. Ne kazdy ma zaludek instalovat devel verze a patrat po
zahadach nefunkcnosti nekterych soucasti (je rozumne drzet v ruce neco, co
v rozumne mire funguje a je otestovano jako celek).

Na druhou stranu SuSe ma na muj vkus prilis casto nove
verze, coz cloveka unavi (RH je ma 2x do roka, SuSe uz letos mela 2).

Ciste teoreticky by melo byt meritkem kvality distribuci:
  - schopnosti vyvojaru
  - schopnost reakce na bugreporty
  - pokud mozno pruhledny a rozumny rozhodovaci mechanismus, jak
    zavadet nove veci nebo zmeny
  - co nejvice uzivatelu, kteri hlasi chyby
  - silu na udrzovani trvaleho rustu (vim, o cem mluvim - sam jsem si
    kdysi udelal jednu svoji distribuci /Monkey/ a ted udrzuji druhou)

Ne vazne. Ja sam delam RedHat CZ, takze jiste chapete, ze nenecham hazet
blato smerem, kde sam sedim :-)

PS: TTL pro devel RHCZ se blizi k nule ;-)

--
                        Milan Kerslager