ssh s pouzitim RSA

Roka Juraj - Elef roka na hermes.valm.sk
Středa Duben 19 09:27:37 CEST 2000

			Zdravim,

 mam takyto problem. na serveri mam rozbehany sshd a xcel by som sa
prihlasovat s pouzitim RSA klucov. Idea pre tento pripad je asi taka, ze
na account roota sa bude moct prihlasit aj iny user, ktory vobec nemusi
poznat rootove heslo.
Cize ako user "jano" si vygenerujem key pair a root si ulozi public key
usera "jano" k sebe do adresara. Dalej do suboru authorization pridam
polozku Key "meno public kluca usera jano"
a v tomto pripade ak sa bude xciet user jano prihlasit na roota, tak sa
spyta nie na rootove heslo, ale na passphrase svojho private kluca. Toto
vsetko mi chodi ako ma. A teraz k tomu problemu. Potrebujem spravit to,
aby som sa mohol prihlasit aj z windoze masiny. Predpokladal som teda, ze
ked ma Secure CRT podporu taketo veci robit, tak to pojde ok. Lenze
problem je v tom, ze SCRT generuje iny format klucov (nejaky binarny) a
tento key nemozem dat ssh daemonu. Resp. pre upresnenie, mam tu SCRT 2.2
a ten pozna len ssh1. To je ok, server mi to vie rozpoznat a vie sa
switchnut ako sshd1. Ale sshd1 ma public kluce nie v suboroch extra, ale
v jednom fajle a tam nemozem dat binarny kluc na jeden riadok, tak ako to
xce. Proste je to incorrect format. Takze akym sposobom to vyriesit?
Pouzit ineho windoze clienta, ktory generuje ten spravny format kluca,
ako vyzaduje sshd na tom unixe alebo je iny sposob? Ked som to skusal z
unixu, tak mi bez probs presiel aj ssh1 aj ssh2  (pochopitelne som mal
pre kazdeho iny kluc a ma to ine adresare, ale bezi to ok.

					Elef.

       Profesionalni vojaci jsou predvidatelni
             ale svet je plnej nebezpecnejch amateru.

       _/_/_/_/  _/       _/_/_/_/  _/_/_/_/   SUN SysAdmin and consultant
      _/        _/       _/        _/         on Military Academy
     _/_/_/    _/       _/_/_/    _/_/_/     Liptovsky Mikulas
    _/        _/       _/        _/         http://www.elef.sk
   _/_/_/_/  _/_/_/_/ _/_/_/_/  _/         e-mail: elef na elef.sk