OT:Re: Přítulný Linux

Michal Krause michal na krause.cz
Čtvrtek Duben 20 10:15:50 CEST 2000

On 20/04/2000, František Rybář wrote:

> LyX je skoro WYSIWYG editor, ale pred rokem jsem s nim spokojen nebyl.
> To jsem radeji psal v ASCII editoru, dnes nevim. Problemy jsem mel s
> cestinou, rozsirovanim o dalsi balicky a nechuti cist dokumentaci,
> kdyz mi emacs vyhovoval.
>
> Určitě je asi lepší spíš psát v TeXu přímo. Jenomže já jsem v TeXu
> nikdy nic nenapsal. K mnoha balíkům se dodávají dokumnty s příponou
> .tex. A já v podstatě nevím ani to, jak bych to vytiskl. Samotná
> složitost toho procesu mě odrazuje, a zatím jsem se v návodech vždycky
> zauzloval. Naproti tomu mi samotné značky TeXu připadaly celkem
> [...]

Ja jsem momentalne v situaci, kdy jsem byl donucen se zacit ucit psat
primo v TeXu a muzu se podelit s nekterymi zkusenostmi:

- zaklady jsou az prekvapive jednoduche, pokud mate par jednoduchych
  vzorovych dokumentu a k ruce manual (http://www.cstug.cz/latex/lm/)
- mate daleko vetsi volnost a moznosti. V LyXu se mi kazdou chvili
  stalo, ze mi nesla smazat nejaka tabulka a podobne. Tohle ve zdrojaku
  nehrozi :)
- priklady dokumentu nemusite nahanet buhvikde, staci si je pro zacatek
  vytvorit za ucelem zkoumani v LyXu (+ export do LaTeXu)
- cosi jak LaTeX v prikladech najdete na serveru Netacik, ovsem chce to
  trochu usili serial najit. Doporucuji vyhledat retezec LaTeX;diel a
  nebo pouzit hledani na Penguinovi (www.penguin.cz, slovo LaTeX).
  Drobnou nevyhodou tohoto serialu je, ze popisuje nejakou starsi verzi
  LaTeXu, takze se mirne lisi nektere znacky, doporucuji konzultovat s
  vyse uvedenym manualem
- co se tyka toho vytisteni, muzete pouzit nasledujici povel:
  latex soubor.tex && dvips -t a4 -o soubor.ps soubor.dvi
  a pak si vysledny soubor bud prohlednout pomoci gv a nebo jej poslat
  na tiskarnu povelem lpr soubor.ps (nebo tisknout primo z gv, klavesa
  p). Samozrejme, ze to predpoklada mit nainstalovane vse potrebne

S pozdravem

Kdyz instalujes novy motherboard, over si, jestli jadro detekuje spravne
dostupnou operacni pamet.                         Stare aztecke prislovi