OT:Re: Přítulný Linux

Monika & Bogdan Pilchovi bpil7446 na ss1000.ms.mff.cuni.cz
Čtvrtek Duben 20 17:53:28 CEST 2000

> Ja jsem momentalne v situaci, kdy jsem byl donucen se zacit ucit psat
> primo v TeXu a muzu se podelit s nekterymi zkusenostmi:

Docela mne prekvapilo, ze mluvis o psani `primo v TeXu' a pritom clovek
pozdeji zjisti, ze se jedna o LaTeX. :-) Ale to nic.

> - zaklady jsou az prekvapive jednoduche, pokud mate par jednoduchych
>   vzorovych dokumentu a k ruce manual (http://www.cstug.cz/latex/lm/)
> - mate daleko vetsi volnost a moznosti. V LyXu se mi kazdou chvili
>   stalo, ze mi nesla smazat nejaka tabulka a podobne. Tohle ve zdrojaku
>   nehrozi :)

Moc nevim, jak funguje LyX. Nikdy jsem s nim nedelal.

> - priklady dokumentu nemusite nahanet buhvikde, staci si je pro zacatek
>   vytvorit za ucelem zkoumani v LyXu (+ export do LaTeXu)
> - cosi jak LaTeX v prikladech najdete na serveru Netacik, ovsem chce to
>   trochu usili serial najit. Doporucuji vyhledat retezec LaTeX;diel a
>   nebo pouzit hledani na Penguinovi (www.penguin.cz, slovo LaTeX).

Co takhle slova `Plain TeX'?

> - co se tyka toho vytisteni, muzete pouzit nasledujici povel:
>   latex soubor.tex && dvips -t a4 -o soubor.ps soubor.dvi
>   a pak si vysledny soubor bud prohlednout pomoci gv a nebo jej poslat
>   na tiskarnu povelem lpr soubor.ps (nebo tisknout primo z gv, klavesa
>   p). Samozrejme, ze to predpoklada mit nainstalovane vse potrebne

Presne takhle jsem to vzdycky delal (s tim ze jsem psal zdrojaky v
Plainu) a vzdysky mi to s tiskarnou zafungovalo (priznavam, ze jsem
tisknul na PS tiskarne, ale to zas neni tak velky rozdil).
Nechci Te presvedcovat na PLain a shazovat LaTeX, to neni muj styl, ale
jen tak ze zkusenosti (uz jsem mel nejeden rozhovor s LaTeXisty, kteri si
stezovali, ze jim to nechodi a, ze tex pak hlasi tisice underfull a
overfull...).
Treba spis bych pomohl radou: Pokus se nekdy podivat na Plain, on zas neni
myslim o tolik tezssi nez LaTeX a vyplati se.

			Bogdan