Linux nema kvalitni simulator WAPu? (Was: Linux, Apache & WAP)

Michal Krause michal na krause.cz
Pátek Duben 28 18:01:05 CEST 2000

On 28/04/2000, Martin Horak wrote:

> Vlozim se do debaty, protoze jsem narazil na
> http://www.wapserver.cz/wml/phpserial000321.html
> v clanku o tvorbe dynamickych WAP stranek na nasledujici nazor:

> Instalace Microsoft Personal Web Serveru
> Tuto variantu jsme vybrali, neboť je pro instalaci jedna
> z nejsnadnějších a nevyžaduje tak "brutální" zásahy do software
> počítače jako např. IIS Server nebo Apache. Kromě toho Apache
> znamená automaticky Linux a Linux automaticky znamená, že nemáme
> dostatečně kvalitní simulátor WAPu. Přes Linux tedy cesta bohužel nevede.
> Proto se ptam: Co je na tom pravdy? (Resp. co si o tom myslite?)

Nebudu se vyjadrovat k vetsine veci, to uz udelali jini, ale chtel bych
odpovedet na otazku, zda pro Linux existuje WAP emulator (o coz asi
soude dle subjectu slo). Odpoved zni, ano existuje. Konkretne mate tri
moznosti:

a) Pouzit Nokia WAP SDK, ktere je napsane v Jave a z vetsi casti je
funkcni i na Linuxu (navod na http://freaklabs.com/)

b) Pouzit wapplet (odkaz bude na http://www.openwap.org/)

c) Pouzivat online prohlizec wapalizer (http://www.gelon.net/)

Osobne mam vyzkousenou druhou a treti moznost a jejich kombinace se mi
zda byt postacujici. Wapalizer je velice pekny, ale stranky musi byt
dostupne z Internetu. Oproti tomu waplet funguje i lokalne, ovsem ma
zase mene funkci.

S pozdravem

Kdyz instalujes novy motherboard, over si, jestli jadro detekuje spravne
dostupnou operacni pamet.                         Stare aztecke prislovi