Zalohovani na pasku

Sobota Duben 29 19:47:50 CEST 2000

=?iso-8859-2?Q?Roman_Kolb=E1bek?= <rkolbabek na volny.cz> writes:

> Co mam udelat pro to, abych mohl pouzivat SCSI paskovou jednotku Tandberg
> TDC4120 ? ...
> Jak se paska "jmenuje" ? Myslel jsem si ze /dev/pts,

Jmena specialnich souboru jsou uvedena v souboru
/usr/src/linux/Documentation/devices.txt, pripadne
ftp://ftp.kernel.org/pub/linux/docs/device-list/.  SCSI paskove
jednotky maji jmena napr. /dev/nst0, /dev/st0, ...

> Paska (medium) je zformatovana pomoci Win NT-Backup. (Jak ji
> zformatovat pod Linuxem nevim.)

Nektere pasky neni treba formatovat (napr. DAT), o zminovane jednotce
nic nevim. Po vlozeni pasky je pak mozne primo zalohovat, napr.
# export TAPE=/dev/nst0
# dump -0a /dev/hda1      # provede full backup partition hda1
# mt rew                  # previne pasku na zacatek, viz mt(1L)
# restore -t              # vypise zalohovane soubory

Zkuste to, nebude-li to fungovat, pak vam nezbyde nez doufat, ze se
ozve nekdo, kdo vi, jak tuto jednotku pouzivat.

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR