Pretizeny syslog?

Čtvrtek Srpen 3 11:46:58 CEST 2000

On Fri, 28 Jul 2000, Michal Krause wrote:

> na jednom serveru se mi stava, ze si syslogd bere po delsi casove useky
> treba az 80% procesoroveho casu...(log ma cca 100 MiB/den)

Problem je nasledujici. Syslogd dela po kazdem zapisu fsync() (na
nekterych platformach to lze zakazat tak, ze se pred jmeno souboru prida
pomlcka). To samo o sobe muze zrat dost vykonu. Navic si vzpominam, ze se
pred casem diskutoval problem, ze linuxova implementace fsync() neni
zrovna efektivni na velkych souborech, protoze vlastne dela to, ze
iteruje pres vsechny bloky souboru a diva se, jestli nahodou nema dany
blok v pameti a jestli neni "dirty", coz problem dale zhorsuje (nemam
tuseni, jestli a kdy to bylo nejak opraveno; pikantni na tom je, ze pri
dostatecne velkem souboru muze byt rychlejsi provest sync() nez fsync()).