UDF write support?

Karel Volejnik karel.volejnik na attocom.cz
Pondělí Srpen 7 15:57:56 CEST 2000

Dne Ne, 06 srp 2000 jste napsal(a):
> Ahojte,
>
> ako je na tom Linux s podporou packet writingu na CD-RW?
> Docital som sa akurat, ze problem je v tom, ze aktualne
> drivery pre CD (tak ATAPI, ako aj SCSI) nepocitaju s tym,
> ze by sa dalo aj zapisovat. Configure.help hovori

U SCSI to uz neni pravda. Od 2.2.16 se pres sr_mod driver (/dev/sr?,
/dev/scd?) da normalne zapisovat.
O vikendu jsem takhle rozjel zapis na DVD-RAM.

U IDE bud muzes zapisovat pres emulaci SCSI (modul ide-scsi), to funguje
taky (mam IDE DVD-RAM, takze to je muj pripad) nebo pouzit upraveny
driver ide-cd.

Patch na ide-cd (jmenuje se to DVD-RAM IDE, autor axboe) je proti 2.4.0,
ale protoze ide-cd stejne verze (4.58) je i v 2.2.x, neni problem tech
nekolik rozdilu opravit. Udelal jsem to a chodi mi to s 2.2.16 kernelem bez
problemu (ciste pod IDE).

Co se tyka packet writingu, jsou dve podminky
1. UDF write filesystem
2. Ovladani vypalovacek.

UDF pouzivam, chodi mi s 2.2.16 i 2.4.0test1-ac21 bez problemu - i zapis.
Jediny problem je, ze neexistuje neco jako fsck, takze pokud to spadne
pri zapisu, jsou data znicena.

Pokud chces pouzivat packet writing, asi nejjednodussi cesta je kernel
2.4.0test1-ac21 a patch pro packet writing od axboa.
Tak to pouzivam ja a chodi mi to zatim bez problemu.