Undelete

Maros Klempa klempam na protherm.sk
Středa Srpen 9 15:17:44 CEST 2000

> Finta je tedy v tom, ze NW sever nemaze doopravdy. Je to zarizeno tak, ze
> vsechny pozadavky od klientu jsou vyrizeny tak, ze soubor se "skryje", ale
> dale zabira misto na disku. Z tohoto stavu ho lze snadno "obnovit".
>
> Undelete v DOSu fungovalo tak, ze jste po smazani souboru prohledl disk a
> precetl si v adresari to, co tam zbylo (DOS zlikviduje jen 1. pismeno
> nazvu). Pak jste spolehal na to, ze na disk uz nebylo nic zapsano a
> precetl bloky, ktere patrily byvalemu souboru.
>
> V pripade "kose" v KDE, Gnome nebo Win'9x dochazi misto k smazani k
> [...]

Ano, ak je to tak ako pisete, je potom problem zabezpecit funkcne undelete.
V NetWare bolo od zaciatku tvorcami implementovane 'bezpecne' mazanie,
zatial co v Linuxe su programy zvyknute mazat okamzite. Takze bude asi
velmi tazke vymysliet system postupneho prechodu na mazanie suborov
'presunutim' aj na Linuxe. Osobne by som podobnu vlastnost velmi privital.
My pouzivame Linux+Sambu ako cisty file+print server. Nikto nan nepristupuje
cez konzolu ani nespusta ziadne aplikacie. Takze dobre undelete by sa
hodilo.

Maros Klempa