Undelete

Středa Srpen 9 19:09:58 CEST 2000

On Wed, 9 Aug 2000, Petr Simek wrote:

> Hmm - sdilim bookmarky pres NW disk a obcas se mi stane ze zablbne sit
> zrovna kdyz Netscape saha na ten soubor - vysledkem je pak soubor nulove
> delky. A vida - filer u novela pri volbe salvage zobrazi treba 10
> bookmark.htm souboru postupne tak, jak dochazelo k jejich mazani pri
> modifikacich (pridani bookmarku) a muzu si vybrat posledni zdravy pripadne
> se vratit o par verzi zpet.

Toto objasni rozdil:

1. echo 'I am alive.' > kenny
   perl -e "open(F,'>kenny'); print(F 'Die, Kenny, die!'); close(F)"
2. echo 'I am alive.' > kenny
   perl -e "open(F,'<+kenny'); print(F 'Die, Kenny, die!'); close(F)"

Kennyho lze resuscitovat pouze v prvnim pripade. Lisi se to tim,
ze v prvnim pripade je provedeno "creat()" (resp. "open(...,O_TRUNC...)"),
zatimco v druhem "open(...,O_RDWR)". Na druhou stranu je pravda, ze
vetsinu nechtenych destruktivnich akci lze asi pripsat na vrub prave tomu
prvnimu pripadu.

Implementovat uschovani dat souboru, ktery je prave zkracovan na nulovou
delku je celkem snadne, ale v unixovem svete je to komplikovano tim, ze si
puvodni soubor musi ponechat svou identitu (i-node) a tudiz nelze
jednoduse udelat rename(). Netware tyhle problemy (asi) nema.

> Undelete u novellu zachrani ledacos.

Funkce se jmenuje "salvage". :)