problem s postou (sitova zalezitost)

znouza znouza na cl.cesnet.cz
Pátek Srpen 18 14:44:30 CEST 2000

Zdravim,

mame zakazniky na wirelessu a mam u jednoho z nich problem s
postou. nepatri to ani tak na sendmail@, protoze to dela problemy s
cimkoli. Po odeslani posty do fronty se posta zacne sypat na smart relay,
ktery je v jine siti. sit zakaznika ma 64kbps traffic shaping. Pokud
koukam do mqueue na ten temp soubor, tak pribyva po 8192 bytech, coz je
vcelku dobre, ale on pribyde poprve, pak treba 10m nic, pribyde dalsi
kousek apod...
zkousel jsem nekolik kroku, abych tuto eliminoval, tj
1. zkousel jsem menit nastaveni bezdratu, bez vysledku (ostatni klienti se
stejnymi podminkami chodi bez sebemensich problemu)
2. zkusil; jsem zrusit veskery sitovy provoz ostatni mimo
posty/zapnout/vypnout fw - bez vysledku
(tj. zrusil firewall a nikdo nemohl browsovat) - bez vysledku
3. zakazal jsem MTU path discovery
4. MTU u bezdratoveho klienta stahnul z 1500 na 500

a stale bez vysledku. uz jsem z toho sileny, protoze tuten klient nejde
dobre, i kdyz ma silnejsi signal (a lepsi) nez mnoho, kterym to jde v
poradku

je to linux s 2.2.14-5.0 (RH 6.2), p166,32mb pameti, misto nikde nechybi,
postovni server je postfix, na strane smart relay je to slack 7.1,
sendmail 8.11.x, 18gb disk

diky za kazdy napad
tm

Tomas Meinlschmidt, SBN3, MCP, MCP+I, MCSE, NetApp Filer & NetCache
PGP FP: 5C7C D286 9282 8264 C843 F02F 3FDE A655 9268 8FD3
    !K w(---) !O !M V PS+ PE Y+ PGP++ t+@ !5 X? R tv b+ !DI D+ G e>+++