qmail vs. courier-mail

Jan Marek jmarek na pf.jcu.cz
Čtvrtek Prosinec 7 13:49:08 CET 2000

Dobry den,

Filip Jirsák wrote:

> Omlouvam se, jestli to posilam podruhe, ale Centrum me odhalsuje
> nejak prilis casto...
>
> Courier-mail jsem objevil asi pred tydnem, takze ho take neznam.
> Proto jsem se ptal - jestli ma nekdo zkusenosti, pripadne jestli
> nekdo nevi o nejakych bezpecnostnich problemech. Vim, ze QMail je
> spicka, ale myslim, ze neumi ESMTP, neumi dorucovani vice mailu v

bash-2.03$ telnet localhost 25
Trying 127.0.0.1...
Connected to localhost.
Escape character is '^]'.
220 adonai.pf.jcu.cz ESMTP
ehlo
250-adonai.pf.jcu.cz
250-PIPELINING
250 8BITMIME
quit
221 adonai.pf.jcu.cz
Connection closed by foreign host.

Vice mailu skutecne nedorucuje, coz ma svuj duvod v jejich
pripadnem vraceni, ale

> jednom spojeni, neodmita spatne adresy rovnou behem SMTP spojeni,

na tohle existuje patch, ktery ma v nazvu mfcheck (mail from:
check) - kdybyste ho nesehnal (nenasel) na www.qmail.org, kde je,
tak ho muzu poskytnout: nekde ho tu mam...

> ale az dodatecne apod. a myslim, ze uz se dale nevyviji. Proto me

Nevyviji se (snad) proto, ze na nem jaksi neni co vyvijet...
Resp.: nenasla se v nem bezpecnostni dira. Ale ruzne si k nemu
lide doplnuji patche pro dalsi vlastnosti. Autor sam je nepise,
protoze podle jeho nazoru "brzdi" vynikajici rychlost (coz je
samozrejme pravda :-))))

> courier-mail zaujal - vyse popsane resi, dorucuje do maildiru,
> umoznuje psat moduly pro autentifikaci (ale je v C++ :-( ). Ted
> mam na serveru sendmail :-( a chtel jsem prejit na qmail, ale
> kdyz jsem objevil courier-mail, docela me zaujal. Pridam jeste
> adresu, pokud by to nekoho zajimalo:
> http://courier.sourceforge.net/

Vyberte si, asi nebude spatny ani jeden z nich. Ja jsem fanda do
qmail-u, libi se mi a provozuju nad nim ezmlm, pro ktere je qmail
podminka, takze tim jsem mel volbu jasnejsi :-)

> Filip Jirsak

Zdravi
Honza Marek
--
Ing. Jan Marek
mailto:jmarek na pf.jcu.cz, tel.:038/777 30 72