Zdrojaky KDE2

Martin Edlman edlman na fortech.cz
Pátek Prosinec 8 13:35:43 CET 2000

> GConf je knihovna, ktera zapisuje a cte konfiguraci do a ze souboru. Pomala
> rozhodne neni.
> gnome-config je shellovy skript, ktery vraci potrebne prepinace pro kompilator
> (napr. `gnome-config --cflags --libs bonobo`)
> Nemate na mysli gnomecc (aka gnome control center)? Nic moc aplikace, ale
> pokud se v gnome moc nevyznate umozni vam konfigurovat vse na jednom miste.

jo jo, tak to je asi ono, gnomecc. Vsak jsem mel GNOME v pocitaci
naposledy pred rokem, takze nevim uz jak se to jmenovalo.

> Ne, Gnome je knihovna zalozena na:
> * sjednoceni GUI a ulehceni jeho tvorby (glade) -- napr. "odtrhavaci menu" jsou
>   cool.

jo, ale to je zalezitost GTK a funguje i bez GNOME. Ja si glade stahuju
a kompiluje bez podpory GNOME.

> * objektech a jejich spolupraci (gnorba, bonobo). -> napr. zminovane appletky.
> * dalsi utility usnadnujici zivot

No prave GNORBA je takova ta divna vec, ktera celej GNOME cini jeste
pomalejsim.

> A jak treba zajistite, ze vas appletek bude podporovat Drag&Drop, bude si v
> pripade potreby spoustet jine aplikace (a pokud jiz bezi vyuzije stavajici)?

D'n'D nepouzivam a nikdy jsem ho nepotreboval. K cemu?

> A vite o tom, ze Gnome neni zadny window manager a zrovna WindowMaker
> obsahuje podporu pro Gnome? :-))

Mam na mysli GNOME specificky zalezitosti - panel, ikony na plose, ...
WindowMaker s GNOME porovnam ve srovnatelnych vecech - treba prave ty
applety. GNOME je dava do panelu, WindowMaker do Docku.
No to vim, vsak jsem taky v GNOME (kdyz jsem ho pouzival) vyzkousel
peknou radku window manageru v marny nadeji, ze dosahnu nejakyho
zrychleni. Enlightenment je taky pekna brzda, Sawfish (nebo Sawmill nebo
je soucasny jmeno) je sice pruznejsi a rychlejsi, ale na Window Maker
proste nemaj. Nabizej zase tuny pro oko peknych veci (layery desktopu,
pro kazdej desktop jinej background, pro kazdy okno jiny dekorace, ...),
ale tim akorat zatezujou system.
Vsak jsem s GNOME pouzival Window Maker, misto zminovach GNOME-default
window manageru. A po case jsem dosel ke zjisteni, na co GNOME, vzdyt ho
vubec nepotrebuju, Window Maker sam o sobe na vsechny moje potreby
staci. A nemam zas tak maly potreby, jsem docela narocnej, ale beru taky
ohledy na naroky systemu.

Edas