Zdrojaky KDE2

Jiri Novak bati na skodanet.cz
Pátek Prosinec 8 14:38:40 CET 2000

nechtel jsem se zapojovat, ale vzhledem k tomu, ze tahle diskuze me dost
"nadzvihla", nicmene tento muj prispevek do ni je prvni a posledni.

Martin Edlman wrote:

> jo jo, tak to je asi ono, gnomecc. Vsak jsem mel GNOME v pocitaci
> naposledy pred rokem, takze nevim uz jak se to jmenovalo.

hmm... takze neznate aktualni stav a kritizujete? to neni pro roota
dobre.

> D'n'D nepouzivam a nikdy jsem ho nepotreboval. K cemu?

pohodli? intuitivnost? mozna jsem blbej, ale ja si rad setrim cas. BTW:
vy jste
nikdy nedragoval odkaz z jednoho okna Netscape do druheho? ts ts ts...

> [...]
> je soucasny jmeno) je sice pruznejsi a rychlejsi, ale na Window Maker
> proste nemaj. Nabizej zase tuny pro oko peknych veci (layery desktopu,
> pro kazdej desktop jinej background, pro kazdy okno jiny dekorace, ...),
> ale tim akorat zatezujou system.
> Vsak jsem s GNOME pouzival Window Maker, misto zminovach GNOME-default
> window manageru. A po case jsem dosel ke zjisteni, na co GNOME, vzdyt ho
> vubec nepotrebuju, Window Maker sam o sobe na vsechny moje potreby
> staci. A nemam zas tak maly potreby, jsem docela narocnej, ale beru taky

ze VY nepotrebujete desktop, neznamena, ze ho nepotrebuje nikdo.
predstavte
si situaci - mejme malou firmu o 20 uzivatelich. vyplati se pouzit jako
jednotne prostredi WM? nikoliv. proc? bezny kancelarsky uzivatel zna
Windows,
KDE pouziva podobne metafory, a tudiz s timto desktopem umi pracovat
kazdy.
samozrejme duvodu proc je unifikovany desktop (sledujte - rikam DESKTOP,
nikoliv
windowmanager, schvalne uvazujte proc) dobry je vic, treba to, ze s KDE
mate
zaroven i zakladni sadu nastroju pro pouziti systemu z grafickeho
prostredi,
s konzistentnim look-and-feel.
hardwarove naroky desktopu jsou irelevantni. pokud mi desktop vyhovuje,
tak
si pro nej tu masinu vybavim. nehlede k tomu, ze vzdy je lepsi mit
pameti
vice, nez mene. a to pro jakykoliv OS/desktop/windowmanager/aplikaci.
"beru ohledy na naroky systemu"? proc bych ja jako uzivatel mel brat
ohledy
na operacni system? nema to byt spis naopak?

a tak dale ad nauseam.

netvrdim, ze jakykoliv desktop je samospasitelny a jedine reseni. neni.
ale
ani budovani vlastniho prostredi neni jedine reseni. kazdy by mel pouzit
co je pro jeho dany problem vhodne - at uz desktop, nebo vlastni
prostredi.
nicmene vy se vehementne navazite do desktopu, pricemz zjevne nejste v
situaci,
kdy by jste desktop potreboval, nebo chtel, takze mi unika, smysl tehle
diskuze.

--
   Jiri "BATi" Novak
<jiri.novak na skodanet.cz>