Desktopy - Re: Zdrojaky KDE2

Aleš_Tošovský tosovsky na lesopo.cz
Pondělí Prosinec 11 12:43:53 CET 2000

Thursday, December 07, 2000, 4:02:57 PM, Ing. Pavel PaJaSoft Janousek <janousek na fonet.cz> wrote:
> Dobre, mam myslim jeden podstatny argument pro Desktopy - je hezke, ze
> fvwm jsem schopen nastavit temer tu samou funkcnost co v GNOME/KDE, ale
> kolik uzivatelu se vyzna v fvwm.conf a hlavne za jakou cenu.

Z pohledu uživatele desktopu :
Mně se zdá, že hlavní grafická uživatelská prostředí se k sobě
velmi přibližují vzhledem i chováním.
V každém jsou nějaké dobré nápady a v každém jsou nějaké mouchy.
Něco málo o tom se dá najít na Linuxworldu :
http://www.linuxworld.cz/lw.nsf/page/18B0DD370428EBD8C125699F0040E8D8
a Newsforge :
http://www.newsforge.com/article.pl?sid=00/11/20/0317238
A myslím, že to je jednoznačně dobře.
Uživatel se jednou něco naučí, ať už to je na Linuxu, Macu nebo Windowsech
a následně si za nějakou dobu může vybrat ten systém, který mu
připadá nejstabilnější, nejhezčí, za nejmíň peněz, atd..
A přitom k tomu může sednout a pracovat. V nejhorším případě si zvykne
na některé drobné odlišnosti.
To se mi zdá nejdůležitější. Jestli grafika startuje 15 sekund,
nebo 34,5 je mi docela jedno.
Jako pozitivní se mi zdá i větší množství prostředí -
zkrátka konkurence.
Kdyby nebylo soupeření mezi Gnome a KDE a kdyby nebylo Billova
gigantu, těžko by vývoj šel tak rychle kupředu a obyčejní
uživatelé, kteří nechtějí server ale pohodlnou práci v grafice
by se ještě načekali.

--
zdravím
Aleš_Tošovský