Pojednani - napiste svuj nazor

Jarda j_p na centrum.cz
Úterý Prosinec 19 23:14:22 CET 2000

> Mno a prave proto jsem hledal alternativu, ktera nebude mit blbe omezeni
> jako windows a pujde rychle.

Napred bych si ujasnil, jake aplikace potrebuju spoustet a potom bych
hledal vhodny OS. Myslet si, ze nejaky OS je idealni na vsechno a pro
vsechny, je blahove.

?

> Vetsina z vas si neuvedomila, ze linux neni na instalaci opravdu vubec
> snadny (uznal to i Linus Tovards, proc to nepriznat?) a dokumentu typu
> HOW-TO... je 100 MB. Lepe receno, napovedy ke vsemu v Linuxu je strasne
> kvanta (coz je dobre), ale napoveda typu jak rychle nainstalovat Linux,
> nakonfigurovat ho a provest uplnou optimalizaci je sakra malo.

Mne instalace RedHatu tak strasne nesnadna nepripadla, ostatni distribuce
jsem nezkousel, ale obecne je instalace a konfigurace cim dal tim
jednodussi.

> Upravit 10 MB konfiguracnich souboru taky neni sranda a popravde receno,
> koho bavi to procitat, kdyz vetsina voleb je spise expertnich.

Uzivatel zacatecnik nemusi upravovat vice nez par KB a to jeste v podstate
vyhradne pomoci nejakeho konfiguracniho programu. Skutecne nevim, co byste
potreboval hned po instalaci hledat v konfiguracnich souborech. To, ze si
uzivatel tyto soubory upravovat MUZE, bych oznacil spise za prednost.

> Pokud tedy tvorite distribuce snazte se spise drzet toho, ze je tam bezny
> uzivatel (uplnej blb) a optimalizaci zapnete nazacatku. Expert si to
> doladi. Popravde receno se muzu naucit v Linux, ale pouze v tom pripade,
> ze uz mi bude dobre fungovat a ja ho nastavim dle sebe. Na tomhle jsou
> windows.

Uzivatel, ktery je uplnym blbem, nema za pocitacem co delat. Navic ne
vsichni, kteri dokazi smysluplne pouzivat pocitac, dokazi nainstalovat
windows - nekdy je to problem i pro odbornika. Verte ze je castokrat mnohem
snazsi resit nejaky problem v linuxu - lze totiz obvykle zjistit, co se v
systemu opravdu deje ( bez pouziti disassembleru :))

> Ja se Linux sice driv nebo pozdeji naucim, ale ostatni nebudou chtit
> venovat ty hodiny casu a tak linux skonci jen na serverech.

Lidi, kteri pouzivaji Linux na desktopu, neustale pribyva a maji k tomu
stale vice duvodu. Nechte si od nekoho ukazat treba KDE 2.

> Myslite, ze se takhle Linux nekam dostane?

Uzivatele Linuxu obvykle vedi, proc jej chteji pouzivat. Mnozi z nich
delaji vse pro to, aby byl Linux stravitelnejsi i treba pro sekretarky.
Jestlize chce ale nekdo pouzivat Windows nebo treba MacOS, preju mu hodne
stesti. Bude-li k dispozici neco pro me lepsiho nez Linux, rad to zacnu
pouzivat take. Zatim o nicem nevim :-)

Jarda