GNU licence (Re: Inzerat BSA) - trochu dels

Honza Pazdziora adelton na fi.muni.cz
Středa Únor 2 18:20:11 CET 2000

On 02 Feb 2000 17:34:52 +0100, buchal na brailcom.cz <buchal na brailcom.cz> wrote:

> Mohl byste nejak konkretne rici, co ze clovek strati tim, ze bude
> programovat pod GPL, nebo ze bude takovy software pouzivat. Zkuste to
> nejak vecne.

Mam par uzivatelu sveho kodu (napr. DBD::XBase), kteri ocenuji, ze na
nem mohou postavit komercni reseni, sirit ho, vydelat na nem,
a nemuseji zakaznikovi davat zdrojaky (tedy know-how) sveho reseni.
Diky tomu, ze sve Perlovske moduly sirim za stejnych podminek, za
kterych je siren Perl, tedy dle vyberu uzivatele pod GPL i pod
Artistic. A ja to povazuji za velmi pozitivni (dokonce jsem uvazoval
o tom, ze bych zrusil sireni pod GPL, ale pak jsem naznal, ze diky
paralelni existenci Artistic mi GPL az tak nevadi).

Proste uzivatele (vyvojari) mych veci jsou schopni udrzet si svou
konkurencni vyhodu oproti ostatnim dodavatelum tim, ze pouzivaji
existujici kod (Perl a moduly z CPANu), aniz by byli nuceni sve reseni
uvolnovat pod GPL. S tim, ze ja mam zaruceno, ze moje prace se v tom
uplne nerozmelni.

   .project: Perl, DBI, Oracle, MySQL, auth. WWW servers, MTB, Spain.