slow linux

Jozef NOVIKMEC novikmec na intrak.tuke.sk
Středa Únor 9 20:51:13 CET 2000

On Wed, 9 Feb 2000, Michal Kwolek wrote:

> Nainstaloval jsem si RedHat 6.1 + GNOME. Mam tyto dotazy:
>
> 1. Nastavil jsem si automaticke bootovani do grafickeho prostredi, pak jsem
> trochu experimentoval ze souborem XF86Config a nedopadlo to dobre :-( Ihned
> po startu se to snazi nahodit X Window, obrazovka zacne blikat a ja nemuzu
> ten XF86Config opravit. Nevite jak z teto situace ven? (Preinstalovavat se
> mi to nechce. Bylo by to dneska uz po pate.).

Budes musiet nabootovat z diskety (alebo do single user
modu - Pri vyzve LILO das linux S) a potom v /etc/inittab upravit riadok
id:5:initdefault: , a to 5 zamenis za 3. To znamena ze sa nabootuje do
konzoly.

> 2. Cim se da lepe nastavit rozliseni nez xconfig-em? Ten jsem pouzil a uz
> jsem pak Xy nespustil vubec (pry ze chybi nejaky symbolicky link)  :-(

Najlepsie sa rozlisenie meni editaciou XF86Config.V sekcii Screen
(nakonci) v casti ktora prislucha Xserveru ktory pouzivas dopis
nejake do sekcie Modes "640x480" "800x600". Inac to rozlisenie musi
suhlasit s rozlisenim pre monitor (Modeline).Ak pouzijes standardne
rozlisenia nemali by byt problemy.
Za chodu sa rozlisenia menia Ctrl+Alt+Plus(Minus).(+-)

> 3. Funguje mi vsechno strasne pomalu. Ve Win95 mi sezere MP3 60% vykonu a
> prehravac XMMX nebo jak se jmenuje a) sezere 30MB pameti b) stracne skube
> (Cyrix166, 32MB ram)

Ja mam Cyrix 233 a 64 MB RAM ale XMMS 1.0.0 mi zerie asi tak 15% vykonu
procesora a 10% pamati. Skus si zvacsit (zmensit) buffer u XMMS. MOhlo by
to pomoct.

> Za rady predem diky.

		S pozdravom

				|<mec