Instalace pod kontrolou (Was: Re: Zacatek??????)

Jan Klugl jan.klugl na pikebo.cz
Pátek Únor 11 16:17:37 CET 2000

> jsem zacatecnik a kdyz jsem uvazoval o Linuxu, dostal se mi do ruky RH 6.0.
> S Tvym nazorem se dost ztotoznuju. Mohl bys, prosim, uvest nejakou vhodnejsi
> distribuci. Predstavuju si neco, co treba bude dyl trvat pri instalaci
> (rucne vyinstalovat RPMka), ale zaruci mi, ze budu mit funkcni system s
> vecmi, ktere pouzivam.
> Chci mit pod kontrolou co mam na stroji, ne mit plny disk sena.

_Da_ se to s RedHatem dosahnout velmi snadno. Je pravda, ze i pri custom
instalaci budes mit na disku par balicku, ktere's puvodne nechtel, ale
jaky je problem si vsechny vypsat [rpm -qa >moje_rpmka.txt napr.] a
nasledne ty nepotrebne [je jich tam jen par] odinstalovat??
rpm -e pcmcia-cs napriklad.
Pro _zacatecniky_ podotykam, ze balik zmizi z disku jako by tam nikdy
nebyl, ne jako v nejmenovanem OS [pokud si nekde neco nezdrbe rucne,
samozrejme].

Smula je v tom, ze nektere veci [napr. applix] vychazeji jen jako rpmka
a pro _zacatecnika_ je opravdu nejjednodussi proste nainstalovat
rpmko nez to vselijak konvertovat a rucne dodelavat vzhledem k
rozdilnym adresarovym strukturam v /etc v distribucich.

Na jednu stranu to RH s tim instalakem trochu prehnal, ale na druhou
stranu je 'klikaci', coz pro nekoho muze byt jednim z kriterii
proc brat/nebrat Linux a kdyby to nechal 100%ne na uzivateli, muze
se stat ze diky jednomu chybejicimu balicku cerstve nainstalovany
system proste nenabootuje. Vzdyt staci parkrat rpm -e a je to ve
stavu, jak si to nezacatecnik preje.

--

                                    Jan Klügl