Instalace pod kontrolou - znovu a konkretnej

Jozef Hitzinger hitzinger na phobos.fphil.uniba.sk
Úterý Únor 15 12:11:38 CET 2000

On Tue, 15 Feb 2000, [iso-8859-2] Zdeněk Böhm wrote:

> Nabootuju z diskety, spusti se mi Linux. Vezmu RPMko s jadrem (myslim ze RPM
> je dost povedeny system) a nainstaluju, pak RPMko s nejakym shellem (bash),
> lilo ... Proste nastavim holej system schopnej bootovani z disku. Restart a
> boot z disku, pak ruzcne vybiram jednotliva RPMka, podle toho, co opravdu
> potrebuju a instaluju.

Debian GNU/Linux

Pri instalacii mu nedam ziadne predvolene kopy balikov, vysledkom je holy
system. Potom je treba nainstalovat apt (cez dselect alebo dpkg), no a
potom uz len vzdy najst meno balika co potrebujem (www.debian.org; alebo:
apt-get update, apt-cache dump-avail > temp.txt, dpkg --update-avail <
temp.txt, rm temp.txt, dpkg -s). Ked viem meno balika:

apt-get -s install balik

pozriem co chce nainstalovat/odinstalovat kvoli zavislostiam (najma ak je
nastaveny na unstable, ci nechce odinstalovat pol systemu), ak som
spokojny tak

apt-get install balik

a je to. Je pravda, ze okolo toho treba trochu citat (man dpkg, man
apt-get) a pochopit logiku, ale cely system je velmi pekny. Casom to mozno
spisem niekde na Web, ale casu je tak malo ...

--
jozef  :-)