Instalace pod kontrolou - znovu a konkretnej

Karel Zak - Zakkr zakkr na zf.jcu.cz
Úterý Únor 15 13:16:03 CET 2000

On Tue, 15 Feb 2000, Zdeněk Böhm wrote:

> Pochopitelne to neni chyba RH, ale moje. Ale myslim si, ze  pomoci
> instalaku, tak jak je, se to da nainstalovat sice optimalnej, ale porad mi
> chybi ta dokonala kontrola.

IMHO je "dokonala kontrola" otazka zkusenosti s Linuxem, mozna ze i dost veci,
ktere povazujete za seno jsou potrebne. Myslim, ze kazdy ze zacatku videl
na svem disku seno, ale nebojte casem tam uvidite Linux :-)

> Nabootuju z diskety, spusti se mi Linux. Vezmu RPMko s jadrem (myslim ze RPM
> je dost povedeny system) a nainstaluju, pak RPMko s nejakym shellem (bash),
> lilo ... Proste nastavim holej system schopnej bootovani z disku. Restart a
> boot z disku, pak ruzcne vybiram jednotliva RPMka, podle toho, co opravdu
> potrebuju a instaluju.

No on Linux je prece jen podstatne rozsahlejsi a slozitejsi nez M$-DOS, takze
kernel+shell nestaci (tedy je to mozne i takto, ale k pouzitelnosti to ma
daleko ..atd.). Vetsinou je tedy nutne nainstalovat nejaky zaklad distribuce,
(v Debianu tzv. base) a na tomto zacit stavet (zacit si vybirat balicky).
Ono se muze zdat, ze i ta base obsahuje az moc programu (na Debianu cca 15 Mb),
ale UN*X je system mnoha programu se specifickou cinnosti a standardni UN*X
toho i dost obsahuje (hesla,prava,filesystem..atd). Vetsinou se na tom zakladu
systemu neda moc menit (neinstalovat) - a jako zacatecnik bych se do toho
nehnal.

> Vysledkem je instalace, kde je vse co potrebuju a nic navic (treba nekolik
> window manageru - to je tezka rozezranost).

 To uz je opravdu vec volby balicku (ja mam na disku jen jeden win-manager.)

						Karel