Instalace pod kontrolou - znovu a konkretnej

Pavel Janik ml. Pavel.Janik na inet.cz
Úterý Únor 15 16:34:29 CET 2000

   From: Zdeněk Böhm <bohm na gacc.cz>
   Date: Tue, 15 Feb 2000 11:25:20 +0100

Zdravím,

   > Nabootuju z diskety, spusti se mi Linux. Vezmu RPMko s jadrem (myslim ze RPM
   > je dost povedeny system) a nainstaluju, pak RPMko s nejakym shellem (bash),
   > lilo ... Proste nastavim holej system schopnej bootovani z disku. Restart a
   > boot z disku, pak ruzcne vybiram jednotliva RPMka, podle toho, co opravdu
   > potrebuju a instaluju.

tak jednoduché to bohužel není, abyste mohl spustit lilo, potřebujete nějaký
příkazový interpret (shell). A o tom to je. Pokud chcete používat
nainstalovaný příkazový interpret, musíte mít buď staticky slinkovanou verzi,
nebo alespoň dynamickou s příslušnými knihovnami atd. apod. A právě o tomhle
je diskuse o tzv. minimální distribuci. Co ještě je nutné a co už ne...

   > Vysledkem je instalace, kde je vse co potrebuju a nic navic (treba nekolik
   > window manageru - to je tezka rozezranost).

Jak kdy a jak pro koho :-) Pokud bych chtěl počítač používat pro prezentace
možností Linuxu a X Window, asi by jich tam bylo hodně :-))

   > Muzete mi, prosim, vy co mate zkusenosti s nekolika distribucemi poradit,
   > popr nasmerovat na nejake howto, nebo popis.

Máte štěstí:

--- cut here ---
Linux od začátku

Opravdu zajímavý dokument s názvem "Linux From Scratch HOWTO" stvořil Gerard
Beekmans. HOWTO
(http://www.linuxgazette.com/issue49/misc/beekmans/LFS-HOWTO.html) pojednává o
tom, jak je možné si vytvořit "vlastní" Linux úplně od začátku. Pokud si
myslíte, že tvorba linuxových distribucí je zábavná, zkuste si přečíst několik
prvních kapitol zmiňovaného dokumentu a uvidíte, že to zase tak moc jednoduché
není.

Pokud chcete mít svůj vlastní Linux, jedná se o téměř povinné čtení.
--- cut here ---
--
Pavel Janík ml.
Pavel.Janik na inet.cz