spravce balicku??r

Michal Krause michal na krause.cz
Pondělí Únor 28 16:57:01 CET 2000

On 28/02/2000, Sniper wrote:
> [...]
> linuxu (RH6.1cz) korektne odinstalovavat ci pridavat programy. Nejde mi o to
> aby byly videt v liste KDE ale to by taky nebylo spatny ale spi o to aby o
> nich system jako takovej vubec vedel a nenechal me udelat neco nekorektniho.
> Kpackage mi hlasi nejake chyby a vubec je nejakej divnej at uz udelam
> cokoliv tak zmizi popisky vsech balicku a neudela pak uz nic. No a gnome
> package mi zas neukazuje vubec nic. prej je i consolovej prikaz rpm ale ja
> si zrusil less a nic z jeho manualu si uz neprectu. poradite mi???

Instalace
rpm -i jmeno_souboru.rpm

upgrade
rpm -U jmeno_souboru.rpm

Odinstalace
rpm -e jmeno_balicku

Pozor, to neni preklep, pri odinstalaci je opravdu nutne uvest jmeno
balicku, coz je _obvykle_ jmeno souboru bez .<architektura>.rpm,
pripadne i bez verze. Priklad:

rpm -i /cdrom/RedHat/RPMS/mc-4.5.36-1.i386.rpm
rpm -e mc-4.5.36-1
  nebo
rpm -e mc

Doporucneny postup: nainstalovat less, prostudovat man, pripadne se
mrknout po jinem user-friendly front-endu k rpm (napr purp -
http://www.lysator.liu.se/purp/).

> **Druha vec co me trapi je tisk jako takovy protoze mam tiskarnu lexmark
> 1100 a netusim zda a jak tiskne v linuxu. Jeji vyrobce o tom na svych www
> taktne mlci...aby tiskla cesky muzu zacit resit az bude tisknout vubec
> nejak:)))

Mate kliku, driver existuje i presto, ze je jde o GDI tiskarnu (jestli
se nepletu). Najdete ho na http://209.233.17.85/lexmark/
Tiskne pry v 300x300dpi a barve.

> ***Jak zmenit ikonky u linku v KDE? je jich tak 100 preddefinovanejch ale ja
> chci trebas netscape a ne obecny zubaty kolo...nebo freeamp

Zalezi na tom jak kde. V menu se meni pomoci menu editoru, na panelu
tusim staci prave tlacitko mysi a na plose take, ovsem az od verze 1.1
nebo 1.2. Ve verzi 1.0 to IMHO neslo.

S pozdravem

Kdyz instalujes novy motherboard, over si, jestli jadro detekuje spravne
dostupnou operacni pamet.                         Stare aztecke prislovi