Y2K na 486 & Award BIOS

Stanislav Meduna stano na trillian.eunet.sk
Čtvrtek Leden 6 12:56:20 CET 2000

On 6 Jan 2000 11:09:03 +0100, Miroslav BENES wrote:

:> nemusi se zasahovat do kernelu

: Proc ne ? Je tam spousta jinych veci, tak proc by se tam nemohlo
: pridat zrovna tohle ?

Toto je bohuzial pristup, ktory je dost nebezpecny. Dodavat
cokolvek do jadra musi mat velmi padny dovod - bud ze
to inak nejde (pristup na hw), alebo ze to vyrazne zvysi
vykonnost (napr. kernel nfs - osobne to uz vidim ako zhovadilost,
ale uznavam, ze to riesi niektore problemy).

Oprava bugov hardware skutocne do jadra patri iba pokial
to inak nejde (napr. FOOF bug).

Tento pristup ma padne dovody - kod v jadre zabera
pamat, ma kompletnu vladu nad systemom, bugy sa daleko
horsie hladaju v jadre ako v userspace, dalsia
konfiguracna volba zase zdvojnasobi pocet rozlicnych
konfiguracii jadra, ktore mozu existovat a.p.

Je jasne, ze dvojriadkova uprava nie je prilis
nebezpecna, ale pokial nie je vazny dovod davat
nieco do jadra, skutocne by to tam ist nemalo.

: Uzivatel si to nemusi prikompilovat kdyz nebude chtit.
: Kdo to bude potrebovat, vytvori si jadro s touto
: upravou a nemusi se o nic starat.

: A hlavne v kernelu by to blo daleko vic transparetni pro vsechny
: aplikace, ktere by se tim uz nemusely zabyvat.

Ked sa cas raz nastavi niekde na zaciatku bootovania
v nejakom rc skripte, aplikacie sa tym taktiez nemusia
zaoberat.

BTW, pozrite si volbu --badyear v hwclock - nie je to
nahodou presne co potrebujete?

Zdravi
--
					Stano