RH6.1cz --- nekolik problemu

Pátek Leden 7 13:16:31 CET 2000

Jan Klugl wrote:
> asi tyden nazad jsem nainstaloval RH6.1cz. Mam nekolik problemu
> a byl bych vdecny za reakce.
>
> 1/ Nejde nainstalovat standardnim zpusobem --- coredumpuje fdisk
> [Custom instalace v cestine a grafice, zkousel jsem i fdisk
> na konzoli]. Reseni --- nabootovat z diskety, rozdelit, naformatovat.

To je problem cestiny (LOCALE) a vetsich disku... bohuzel. Nezkousel
jsem to, ale u RH je k dispozici opraveny instalacni program, treba to v
nem uz pujde. Navstivil jste vubec http://www.linux.cz/redhat-cz/ ???

> 2/ Svevolne se meni prava bez vedomi roota
> Asi 3x jsem menil prava na /dev/fd0 na 666 a uz zase jsou na
> 660, pricemz vlastnikem neni kupodivu root, ale radovy uzivatel
> totez na /dev/mixer. To si mam dat chmod 666 /dev/fd0 do crona??
> [chci pouzivat mtools a dosemu jako radovy uzivatel, otazky
> o bezpecnosti 666 nechme prosim stranou]

Svevolne tezko. Nejspis je neco nakonfigurovano tak, aby to delalo.
Takoveto zmeny ma na svedomi obvykle linuxconf, ktery si bud obcas
pustite rucne a nepodivate se, co to vlastne pri ukoncovani chce udelat
nebo ho poustite automaticky pri startu systemu. V tom pripade si
spustte 'ntsysv' nebo podobny nastroj a automaticke spusteni Linuxconfu
pri startu zakazte (nebo lepe - v linuxconfu zmente definice pro
prislusne soubory).

> 3/ Nelze rozjet sdoom
> Hlasi: libvga.so.0 cannot execute binary file nebo neco v tom smyslu,
> pritom jsem zjistil, ze libvga.so.4.0 na RH neni totozna s slackovou.
> Nechodi to ani s jednou.
> Nechme stranou otazku dooma, nebot se da predpokladat, ze podobne
> nepojedou ani jine programy.
>
> 4/ jiz zminene posouvani oken ve fvwm, kdy se mys zacne posouvat
> drive nez okno. Nezjistil jsem jak to nastavit.

Hmm, muze to byt chyba v programu. Budete si muset zkusit stahnout novou
verzi prislusnych programu nebo balik prislusnych knihoven. Jak je
napsano v README, je distribuce obrazem jednoho okamziku ze spojiteho
vyvoje. Nikdo Vam nezaruci, ze 728 baliku v zakladni distribuci plus
dalsich 670, ktere jsme na CD pridali, je v 100% poradku. Pokud mate
zajem distribuci do takoveho stavu uvest, muzete prispet (misto
nadavani).

Navic cilem projektu Red Hat CZ bylo provest co nejvice pocestovacich
kroku a v zadnem pripade jsme nemeli za cil opravit vsechny chyby
americkeho originalu distribuce.

> Krome vylepsene podpory cestiny nevidim na teto distribuci
> zadne vyhody v porovnani s RH5.2, bohuzel ocekavam, ze nove
> programy nepojedou ani se starym jadrem, ani se 'starymi' glibc.

Uz vam nekdo odpovedel, ze jsou k dispozici knihovny zpetne
kompatibility. Avsak ja bych to radeji nedelal. Mohl byste si napr.
zbytecne do systemu natahat security-holes, setkat s podivnymi
nekompatibilitami atd.... ale proti gustu...

BTW: az budu dostavat z kazde prodane kopie rekneme 2.000,- Kc, budu mit
na vyvoj tri roky, pro testovani k dispozici tisice uzivatelu a vlastni
testovani omezim na desitky baliku (nyni na CD je celkem temer 1400
baliku [resp. ruznych programu] na rozdil od podobneho systemu z
Redmondu), bude to CD vypadat jinak.... jenze to pak bude podobne spise
jinemu systemu, ze...

No, nevim, zda mi budete vdecny, ale reakci jste si zaslouzil. Muzete si
povsimnout, ze maily v konstruktivnim tonu jsou zodpovidany vreleji.

--
                        Milan Kerslager