Cesky tisk - uvaha

Středa Leden 26 14:02:29 CET 2000

On 26 Jan 2000, Cejka Rudolf wrote:

> Zakladni chyba je v systemu. Dokud nebude podpora primo v X Window, dokud

Jaka podpora chybi? Jde jen o to ji spravne vyuzit. Ano, mozna to neni
uplne trivialni (koneckoncu na svete nejsou pouze Amici a Cesi, ale
treba i Cinani, Korejci a Eskymaci -- nevite btw jakou maji Eskymaci
abecedu?), ale jde to (treba takovy xterm funguje dobre a kazdy jedinec s
aspon prumernym IQ se muze podivat, jak to dela).

> Stacily by nejake sdilene knihovny, ktere staci nekam prilinkovat a
> vse zacne fungovat. Tecka. Zadne gnome.

Svata prostoto. To, jak "automagicky" funguji locales a jake problemy to
prinasi (bubu, nejde mi nacist soubor abc, protoze ho ulozil nekdo
s LANG=xyz, kde se misto desetinne tecky pise carka) by melo byt varovani
pro vsechny. (Pro ty mene chapave: nekritizuji fakt, ze locales existuji,
ale to, ze setlocale() najednou zazracne modifikuje chovani velkeho
mnozstvi funkci, aniz by si ten, kdo tu funkci vola, mohl jednoduse
vybrat, zda si to preje, nebo ne.)

Jestli vymyslite, jak to udelat, aby to zacalo zazracne fungovat, tak
klidne uverejnim celostrankovou omluvu ve vsech celostatnich denicich. :)

> Tj. kdo nebude mit gnome, nebude tisknout cesky. - To je skutecne desive
> pomysleni. Pristoupi komercni firmy na pouzivani gnome? Ja poskytuje gnome
> zaruky?

Gnome poskytuje zhruba stejne zaruky jako vsechno ostatni. :)

> ... Opakuji: System, system, system. Vzdyt to je jako v dobach
> MS-DOSu, kdy si aplikace musela zajistovat vsechno. A stejnou chybu
> se uporne snazi opakovat Open-source. Ach jo.

Jako treba narozdil od toho super systemu, kde se jeste porad obcas
objevuji z naprosto nepochopitelnych pricin misto ceskych pismenek
ctverecky? :)

> Ale jak si muzou overit, ze jim to pojede i v iso-8859-2?

Treba staci pozadat nekoho, aby to vyzkousel.