Cesky tisk - uvaha

Cejka Rudolf cejkar na kazi.dcse.fee.vutbr.cz
Středa Leden 26 16:18:35 CET 2000

Pavel Kankovsky <peak na argo.troja.mff.cuni.cz> wrote:
> Jaka podpora chybi? Jde jen o to ji spravne vyuzit. Ano, mozna to neni

Treba pouzitelne a skutecne standardni fonty ve stylu fall-back: Pokud
neni nic jineho, at v systemu musi byt alespon tyto a vsude. Vcetne ceskych
znaku, japonskych znaku, uvozovek dole... Dokud tohle nebude, nema smysl se
bavit dal.

> Svata prostoto. To, jak "automagicky" funguji locales a jake problemy to
> prinasi (bubu, nejde mi nacist soubor abc, protoze ho ulozil nekdo
> s LANG=xyz, kde se misto desetinne tecky pise carka) by melo byt varovani

Mozna i toto bude jeden z duvodu, proc LC_NUMERIC ve FreeBSD jeste nikdo
neimplementoval a nikdo se do toho ani nehrne, takze o tomto problemu si
zatim jen nechavam zdat - klidny tot spanek.

> pro vsechny. (Pro ty mene chapave: nekritizuji fakt, ze locales existuji,
> ale to, ze setlocale() najednou zazracne modifikuje chovani velkeho
> mnozstvi funkci, aniz by si ten, kdo tu funkci vola, mohl jednoduse
> vybrat, zda si to preje, nebo ne.)
> Jestli vymyslite, jak to udelat, aby to zacalo zazracne fungovat, tak
> klidne uverejnim celostrankovou omluvu ve vsech celostatnich denicich. :)

Muzete si vybrat. Spis vas na to nikdo neupozorni, protoze toto neni
primo parametr funkce, ale je potreba okolo prislusne funkce zavolat
nejakou jinou funkci. Treba by stacilo predelat prislusne funkce tak, aby
jejich parametrem byl odkaz na pozadovanou lokalizaci. Jenze tohle uz
nikdo nezmeni. Na druhou stranu: Kdyby se vam vyse uvedene reseni
libilo, tak mi prosim napiste, kdy a kde ta celostrankova omluva vyjde.
Pokud se vam me reseni nelibi, tak ho prosim zkritizujte.

Navic uhybate uplne jinam: Psal jsem o tom, na ktere urovni udelat
tisk, a ne o zpusobu, jak to udelat.

> Gnome poskytuje zhruba stejne zaruky jako vsechno ostatni. :)

Zaruky od MIT nebo XFree by byly mnohem prijatelnejsi.

> Jako treba narozdil od toho super systemu, kde se jeste porad obcas
> objevuji z naprosto nepochopitelnych pricin misto ceskych pismenek
> ctverecky? :)

Mne ve WinXX cestina funguje vcetne barevneho prizpusobeni na
barevne tiskarne. Ani jedno se o Unixu prohlasit neda.

> Treba staci pozadat nekoho, aby to vyzkousel.

Nestaci. Kdo neveri, at tam bezi.

--
Rudolf Cejka   (cejkar na dcse.fee.vutbr.cz;  http://www.fee.vutbr.cz/~cejkar)
Brno University of Technology, Faculty of El. Engineering and Comp. Science