Inzerat BSA

Michal Gust m.gust na sh.cvut.cz
Sobota Leden 29 22:35:20 CET 2000

Martin Caslavsky wrote:

> Nerozumim. Co Vam prijde na kampani nelegalni?

Nerekl jsem ze je nelegalni, lec ze drive byli pouzivany legalni A
MORALNI prostredky.

> Obavam se, ze jste nepochopil roli nasi spolecnosti v tomto projektu. My
> zajistujeme technicky background, nic vic, nic min. Nevymslel jsem strategii
> ani texty, nikomu nelzu.

To vas omlouva pouze castecne, protoze pro vas musi byt moralne
prijatelne se takove akce ucastnit. Pouziji-li zase primeru je to
podobne jako ze vetsina lidi by nikdy nikomu neukradla nejakou vec, ale
spousta z nich uz je ochotna koupit kradeny telefon, autoradio
(samozrejme levneji a mit z toho take prospech) ... a naprosta vetsina
lidi, kdyz neco podobneho vidi radeji otoci hlavu jinam. Vy jste ochoten
za uplatu se podilet na akci, ktera byt treba v dobrem umyslu, ale
uchyluje se k tem nejpodlejsim zpusobum a naprosto bezostysne lze.

> Myslim si, ze kdo krade (software) ma byt po zasluze potrestan. Je mi jedno
> jak se na nej prijde. Je zlodej a basta.

Takhle popirate veskere principy fungovani moderni justice, byt nejsou
vzdy dokonale.

> To ze zlodeje (vraha, nasilnika,..) nekdo ohlasi by melo byt pravidlem.

Ano, prave ted volate po maximalni moralnosti, ale v te akci nabadate
uplne k necemu jinemu - k pomste, protoze vyuzivate pocit krivdy (mnohdy
neopravneny) a ne prave ty moralni hodnoty, po kterych jste prave volal.
Chtel bych videt jak by vypadala reklama typu: sef vas povysil, dal vam
novou lepsi praci, delate se skvelym programem, ale nelegalnim - udejte
sveho zamestnavatele, protoze se dopustil neceho nekaleho - prijdete tak
o sve misto - ha ha ha ha. Pak teprve budu ochoten rici, ze ta kampan
neni lziva, amoralni a podla.

> Staci Vam me vysvetleni? Jde o klienta, ne o muj napad.

Alespon ze to neni vas napad - mirne plus pro vas. Pred nedavnem se na
konferenci gsm na sh.cvut.cz probiralo i to, jestli by clovek byl ochoten
delat tiskoveho mluvciho Radiomobilu, coz je pozice v podstate vysoce
prestizni a velmi dobre placena. Dost lidi se shodlo v tom, ze by to
nebyli ochotni delat ani za ty penize, protoze pracovni naplni je
zamlcovat fakta, uvadet polopravdy, v extremu i lzi (pokud nelze lez
nijak oficialne prokazat) ve jmenu co nejlepsiho jmena kleinta -
prominte zamestnavatele.

> Klientova firma je
> legalni, taktez jeji konani je v naprostem souladu se zakonem (narozdil od
> tech, proti kterym je tato kampan zamerena), coz se ovsem tyka naprosto
> vsech klientu, na to dbame.

Nejsem bohuzel schopen posoudit nelegalnost projektu ci jeho aspektu,
mozna by se neco naslo, ale moralni hodnoty posoudit schopen jsem.

> Je mi lito, ze me soudite (nechapu proc) bez toho abyste o me nebo cele
> zalezitosti vedel neco podrobnejsiho.

Lide jsou obvykle souzeni podle svych cinu. Ja se tedy omlouvam, ze jsem
vas narkl z toho, ze jste lhar, jen k tomu nekomu napomahate (i kdyz
pravni rad nezna ve spoluucasti zadny rozdil :-). Nevim co bych dalsiho
mel nutne o projektu vedet, soudim na nem to co jsem mel moznost videt a
co uvidi vsichni ostatni a je mi jasne, k cemu to povede a z jiz
uvedenych duvodu se mi to vubec nelibi.
Osobne je mi nejvice lito tech lidi, kteri si budou muset pomoci lecit
svoje koplexy vyplnenim vaseho formulare.

Myslim, ze pan Soucek to ve svem poslednim prispevku zhodnotil velmi
realne. Mimochodem, kam se podela z te stranky zminka o miliardovych
danovych unicich v CR? To se uz bojite pripadneho narknuti ze lzi a
pravnik vam poradil to radeji stahnout?? Nebo snad ze bych spatne
videl??

	S pozdravem Michal Gust