Inzerat BSA (trochu OT)

David Kuzela kuzela na mbox.vol.cz
Pondělí Leden 31 12:00:44 CET 2000

Ing. Miloslav Ponkrác pise:
> +Mj. nema smysl vyvijet produkty pod Linux, protoze vetsina Linuxove
> komunity
> +proste chce software zadarmo, tj. mne to neuzivi. Musim delat pro platici
> +zakazniky - ti vsak maji Windows a tudiz i ja je musim jit koupit, abych
> pod
> +ne mohl vyvijet.
>
> Ano, s tim souhlasim. Model vsechno zadarmo neni zas tak dlouho
> zivotaschopny. To je muj nazor. Odhani to lidi, kteri by radi s Linuxem
> delali profesionalne. Myslim si, ze licence GPL v soucasne dobe lecktere
> [...]

Co brani firmam psat komercni programy s pouzitim dostupne knihoven (vetsinou
pod LGPL)? Licence to dovoluji...

Nechapu proc tolik brojite proti GPL -- pokud napisu program, je to moje dilo,
do ktereho jsem vlozil svuj cas a schopnosti a mam plne pravo sirit ho jak
uznam za vhodne.

Tedy pokud nechci, aby ho mohl kdokoli nepatrne upravit, prelozit a prodavat
jako vlastni produkt (bez zdrojaku), pouziji GPL. Pokud je mi to jedno, muzu
ho poskytnout treba jako public domain. Pokud nemam rad Intel, muzu jeho uziti
zdarma omezit pouze na i386 nekopatibilni platformy nebo treba na nekomercni
instituce, mohu od jeho uzivatelu pozadovat poslani pohlednice...

Ale nemyslim, ze bych vytvorenim noveho programu jakkoli zabijel "lecktere
usili".

--
                                   David Kužela