GGI (Re: Multihead a Matrox?)

Marian Schubert maio na stoupa.sh.cvut.cz
Pondělí Leden 31 16:43:12 CET 2000

Martin `MJ' Mares wrote:

> Zdravim,

>    Cca pred pul rokem.

tak to je asi ako nevidiet kernel alebo este lepsie bugtraq pol roka :)

>    To samozrejme ano, ale ne s puvodnim GGI interfacem, nybrz s FB interfacem,
> a to az kdyz se autori GGI jiz ponekolikrate od vyvojaru kernelu dozvedeli,
> ze GGI do kernelu nepujde, protoze <dlouhy-seznam-chyb-v-designu>.

GGI obsahuje KGI driver co nieje nic
ine ako modul do jadra, ktory vyrvori framebuffer na ktorom dalej
pracuje
LibGGI [tato kniznica nemusi bezat len na FB ale zvlada aj Xlib,
aa(kniznica na
prevod grafiky do textu cize napr. sa da pozerat mpg na textovej konzole
:)
alebo este lepsie textove iXi :) )
memory target, file target(vytvara v urcitych intervaloch obrazok na
disku
z beziacej aplikacie, dalej za povsimnutie stoji multi target ktory
dokaze "rozrezat"
aplikaciu na viac casti cize mozme povedzme oblast 0-320,0-200
zobrazovat na
jednom monitore a oblast 320-640,0-200 na druhom]

>    Detaily jsem si jeste nemel cas prostudovat, nicmene idea mi prijde OK.

1. no uz len podla nazvu DIRECT mi to nevonia pretoze DRI sprostredkuje
priamy tunel na rozhranie grafickej karty a nie je problem par
instrukciami odpalit grafiku pripadne monitor (myslim tie ktore nie su
voci
tomu ochranene). dalsou "vyhodou" je DMA transfer, ktorym sa da ziskat
lubovolna
cast operacnej pamate

2. akonahle bezi jedna aplikacia DRI tak pri spusteni dalsej prichadzame
o hw akceleraciu, ktora sa neda priamo zdielat, sice sa to DRI snazi
vyriesit
ale vraj v dost ubohej forme

3. ziarivim prikladom priameho pristupu na grafiku su iXi pripadne
svgalib.
pricom iXi sa od svgalib lisia iba tym ze ich kod je dokladne testovany
a ich spadnutie (ktore vo vacsine pripadov znamena padnutie systemu) je
len jav zriedkavy (co sa nedalo povedat pri pouziti mojej starej karty
s3 :( )

este by som spomenul tu tvrdohlavost developerov GGI.
dost ma prekvapilo ze Linus stoji za userspace obsluhou grafiky a niekde
prebehol thread kde sa mu to snazil James Simmons(developer fbdev/gfx,
GGI)
vyvratit, pricom posledne co Linus o tom povedal bolo ze chce maximalny
vykon aj za cenu stability a bezpecnosti...

(vychadzal som z mailu Jamesa Simmonsa)

							maio