GGI (Re: Multihead a Matrox?)

Martin `MJ' Mares mj na ucw.cz
Pondělí Leden 31 20:23:00 CET 2000

Zdravim,

> 1. no uz len podla nazvu DIRECT mi to nevonia pretoze DRI sprostredkuje
> priamy tunel na rozhranie grafickej karty a nie je problem par instrukciami
> odpalit grafiku pripadne monitor (myslim tie ktore nie su voci tomu
> ochranene).

   Mimochodem, Vy vite o graficke karte, ktera by se dala softwarove odpalit?

> dalsou "vyhodou" je DMA transfer, ktorym sa da ziskat lubovolna
> cast operacnej pamate

   Jedinym problemem je, ze userspace komunikujici primo s grafickou kartou
je daleko rychlejsi nez graficke drivery v jadru, pokud se nerozhodnete
mit v jadru vetsinu X serveru.

> 2. akonahle bezi jedna aplikacia DRI tak pri spusteni dalsej prichadzame o hw
> akceleraciu, ktora sa neda priamo zdielat, sice sa to DRI snazi vyriesit ale
> vraj v dost ubohej forme

   Pokud chteji obe aplikace bezet na teze videokarte, stejne kazda z nich
pouziva DRI pouze tehdy, kdyz je zrovna viditelna. A pokud neni, nemusi mit
DRI device vubec otevreny => zadne problemy se sdilenim zde nevidim.

> este by som spomenul tu tvrdohlavost developerov GGI.   dost ma prekvapilo ze
> Linus stoji za userspace obsluhou grafiky a niekde prebehol thread kde sa mu
> to snazil James Simmons(developer fbdev/gfx, GGI) vyvratit, pricom posledne
> co Linus o tom povedal bolo ze chce maximalny vykon aj za cenu stability a
> bezpecnosti...

   Zde mi prijde jako rozumne reseni spise zaridit, aby byl kernel po padu
X serveru schopen (napriklad na zmacknuti SAK) grafickou kartu uvest
do provozuschopneho stavu.

				Have a nice fortnight
--
Martin `MJ' Mares   <mj na ucw.cz>   http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~mj/