GNU licence (Re: Inzerat BSA) - trochu dels

Michal Krause michal na krause.cz
Pondělí Leden 31 22:15:33 CET 2000

On 31/01/2000, Stanislav Meduna wrote:

> GPL je aj podla mna privelmi restriktivna - IMHO ju vela

V urcitych momentech ano. Otazka zni, jak jsou na tom ostatni licence
(ptam se, neznam je vsechny). Rekl bych, ze ten souboj GPL vs. BSD je
tak trosku souboj dvou extremu. Jeden komplikuje pouziti kodu v ne-GPL
projektu a druhy mi zase nezarucuje, ze nekdo nebude tloustnout z moji
prace, kdyz si to nebudu prat.

Pokud vim, existuje pomerne oficialni seznam uznanych opensource licenci
(http://www.opensource.org/licenses/). Byl by takovy problem, kdyby GPL
umoznovala napriklad pouziti v libovolnem projektu pod posvecenou
licenci? Tim by se vyresil problem sdileni GPL kodu mezi ruznymi
licencemi pritom, pokud bych o to stal, bych mel nastroj, jak zamezit
pouziti meho kodu komercnimi subjekty. Komu by na tom nezalezelo, ten by
se v klidu drzel dal BSD licence.

S pozdravem