DOSEMU, lredir a databazove aplikace v Clipperu

Michal Samek spec_list na tony.cz
Pondělí Červenec 3 16:33:40 CEST 2000

> Ja bych se na to tak nevrhal, podle me to muze delat dost velkou paseku. Na
> ty disky nejspis budete pristupovat DOSEM, nikoli pres dosemu, takze
> nekolik dosu nad jednim diskem...
>
> Znate tady nekdo jako presne komunikuje dosemu s DOS partisnou (ne s
> imagem) definovanou v dosemu.conf? Je to mozne, nebo ne?
>
>              Jaroslav Lukesh, K-net

Mate uplnou pravdu. Taky mi to mezitim zaclo vrtat hlavou...
Vydesila mne predstava NERIZENEHO sdileni partisn dvema dosy... To
by znamenalo nutne poskozeni FAT-ky treba v momente soucasneho zapisu.
Potom bych ale spis cekal, ze pokud to nebude nejak osetrene v samotnem
dosemu, ze to vubec hosi vyvojari nepovoli ??? I kdyz zase jak to muze
byt osetreno, kdyz ten kod pro file-system jede v dosu, ne v dosemu...

ZKusil jsem na takto sdilene partisne soucasne kopirovat jeden dlouhy
soubor na 2 ruzna mista - vysledek opravdu nebyl moc OK. Soubory se
obsahove lisily. Pak jsem pustil scandisk a dle ocekavani oba soubory
sdilely nektere stejne clustery. Takze to opravdu JE SPATNY NAPAD.

SHARE tady taky nemuze pomoci - to si zrejme uklada info o otevrenych
souborech v pameti, takze tato informace nemuze byt sdilena 2 ruznymi
procesy Dosemu.

Z toho vyplyva, ze je vubec obecne nebezpecne pouzivat 2 a vice dosemu
nad stejnou partisnou, pokud hrozi, ze se neco zapisuje na disk. A tomu
se clovek proste nevyhne...

A jeste ke vsemu jsem nekde cetl, ze klient lanmanageru neumi pouzit
packet driver, takze momentalne jsem v hluboke depresi :)) (opet)

Michal Samek