Zvetseni ext2 partition

Petr Simek petrsi na jcu.cz
Úterý Červenec 18 18:28:51 CEST 2000

On Tue, 18 Jul 2000, Jan Krupa wrote:

> Zdravim,
> mel bych dotaz ohledne zvetseni ext2 partition. Konkretne se mi jedna o
> nasledujici:
> mam 400MB disk(boot, 1 partition) s RHLinuxem 4.2 a rad bych data
> presunul na 800MB disk. Nechce se mi ale na 800MB disku vytvaret druhou
> pertition(za tou prvni, co presunu z 400MB disku), ale chtel bych tu
> prvni zvetsit(napr. Powerquest Diskimage to umi s FATkou). Nevi nehodou
> nekdo o podobnem nastroji pro Linux(resp. na ext2 partition).

Klasicky tar nevyhovi ? Udelat na novem disku filesystem, pak si ho
namontovat do /mnt , pak se prepnout do /mnt pak spustit neco jako -

tar -c -f - --exclude /proc --one-file-system / | tar -x -f - --preserve

pak si na disketu nahrat kernel (nebo mit tu bootovaci z RH pokud nemate
kernel jako bzImage ale pouzivate initrd) , pak prendat disky nabootovat
z diskety (root uz bude ten novy disk) a kdyz vse dobre dopadne, prihlasit
se a obnovit lilo.

Jen poznamka - ten prikaz na ten backup bych napred nekde testnul - nejsem
si jisty s tim zapisem exclude na proc - ten by se nemel backupovat
respektive jen jako prazdny adresar.

Pred vlastnim backupem by asi bylo dobre 'pobit' vsechny nepotrebne demony
a procesy.