Ipchains vs ochota lidi v konferenci naposled

Čtvrtek Červen 1 17:06:29 CEST 2000

Bretislav Duda wrote:

> Ano, presne toto jsem mel na mysli. Dnes mi uz jede server OK, dodnes nevim
> co vsechno jsem udelal blbe nebo aspon nekoncepcne. Ten vyzkum sje sice
> poucny, ale strasne dlouhy (nechce se mi cekat 2 roky az budu mit jasno).
> Vzdycky si vzpomenu na chvili, kdy po prvni instalaci Linuxu jsem se nemohl
> dostat na disketu, protoze jsem nevedel jak a potupne jsem si to musel
> vypalit na cdrw, z ktereho to slo z X nakopirovat na HDD. Takove chvile jsou
> tezka potupa, Linuxu a jeho rozsireni by velice prospelo mit navod
> steb-by-step jak na to. A to mam na mysli totalne konkretni.
> [...]

Zde je prostor právě pro Vás, abyste takové HOWTO napsal. Nic Vám
nebrání a právě Vy máte (jak se zdá) konkrétní představu.

BTW: když jsem kdysi četl NET-HOWTO, bylo tam konkrétních příkladů
spousta. Po letmém pohledu jsem zjistil, že je tomu tak i dnes, i když
DNS-HOWTO je už zvlášť. Je velmi těžké dát konkrétní příklady, protože
každý server je jiný a jsou jiné podmínky a požadavky. Proto je lepší
vysvětlit všechno a nechat na uživateli, aby použil zdravý rozum a
vybral to, co potřebuje (ano, principy jsou odlišné od okýnkových
programů a jejich dokumentace, ale můžete mi věřit, že takhle je to
lepší).

Váš problém je v tom, že jste tuším chtěl, aby Vám někdo objasnil
principy firewallování aniž byste měl o tom nějaké základní vědomosti.
Každý, kdo něco ví, rád odpoví zadarmo, pokud je odpověď na 3-5 řádků.
Elaboráty zde nečekejte, protože to nejde. Nemůžu psát denně 3 hodiny
návody do konference, musím i pracovat.

Takže.... jsem zvědavý, zda naší komunitě dáte (zadarmo) alespoň
ekvivalent toho, co po ní požadujete.... (znám takové přísloví o házení
kamenem a vině).

--
                        Milan Kerslager