Efektivnost stripovani

Petr Simek petrsi na jcu.cz
Pátek Červen 16 15:41:35 CEST 2000

On Fri, 16 Jun 2000, Michal Krause wrote:

> Zdravim,
>
> zajimalo by me, jestli lze nejakym zpusobem odhadnout efektivnost
> stripovani disku pod Linuxem. Jde mi o to, jakym zpusobem jsou
> rozdelovany requesty mezi oba disky, jestli lze treba rict, ze je to
> metoda vhodna pro mnozstvi malych prenosu ci radeji mene velkych atd.
> pripadne jestli to treba za to riziko ztraty dat pri poskozeni jednoho
> oddilu vubec stoji.
>
> Chystam se stavet novy server, kde budou dva 9GB Cheetahy a premyslim,
> jestli je mam stripovat nebo zda bude lepsi pokusit se rozdelit operace
> [...]

Zkousel jsem to na nasledujicim HW - 2xPIII/500 2x18GB-10kRpm-LVD .
Jeden samotny HDD delal asi 24MB/sec zapis a 25-26MB/sec cteni .
Po spojeni do raid0 to delalo 47-49MB/sec zapis a 48-50MB/sec cteni.

Docela fofr.  Zkousel jsme to s 2GB soubory - respektive soubor z
/dev/zero na disk a z disku do /dev/null . Kopirovani souboru na soubor
slo na tom raidu rychlosti asi 24MB/sec - prumer - precist+zapsat.

Zatez procesoru pri kopirovani byla par procent, nicmene projevila se
klasicka vlastnost linuxu (nebo ext2 ?) ze pri mohutnem zapisu (cteni) na
urcitou partisnu jednim procesem a pokusu neco precist z one partisny
jynym procesem, si ten jiny proces docela pockal. Toto se mi stava
i pri smazani velikeho souboru - jine pristupy na onu partisnu jsou
ponekud mimo.

Ja jsem to nakonec nepouzil protoze se mi ty disky zdaly dost rychle samy
o sobe a nechtel jsem nest pripadne riziko s raidem - hlavne pri upgrade
kernelu. Nicmene tak muzete levne ziskat (bez vetsi ztraty casu procesoru)
docela rychly HDD, ktery by jste jinak tezko koupil...