ucto (was: zatecnicke dotazy - ucetnictvi, sklady, ...)

Petr Snajdr snajdr na firma.seznam.cz
Úterý Červen 20 10:33:19 CEST 2000

On Tue, 20 Jun 2000, you wrote:

> [...]
> tom se se to vyda pod nejakou opensourcovou licenci, zrejme GPL (minimalne
> jadro). Uzivatelske rozhrani kompletne pres web, s moznosti rozsireni pro
> nejaky offline frontend. Jednak by to melo umet sklady, mzdy, ale take
> elektronicky obchod a stavbu dynamickych webu. Zatim to jede na volne
> siritelnem sybase, ale jelikoz je to implementovano formou pluginu, tak by
> nemel byt problem pridat dalsi. Minimalne oracle, mysql (kde bude trochu
> problem s transakcema), mozna postgre. Posledni dobou jsme vedli diskusi, ze

Proc PostgreSQL neuprednostnit pred MySQL?

> by se to komplete prepsalo pro perl, ktery ma ve forme DBI uz podporu mnoha
> databazi hotovou. Docela by me tedy zajimal Vas nazor na takovy system v
> perlu. Ja jsem spis "ceckar", takze si tim moc jisty nejsem, ale urcite
> vyhody tomu uprit nelze.

Pokud jediny duvod, ktery k tomu mate je DBI tak bych se do toho nepoustel.
Pokud vas projekt splnuje to, ze je maly (nekolik stovek radku), nebude ho
treba nikdy nejak moc rozsirovat a potrebujete opravdu (zbytecne) komplikovany
jazyk - pak je Perl dobra volba.  Jinak mi trochu pripomina auto, ktere
se da ridit jako auto, traktor, letadlo, bagr, tank a ponorka (a dalsi). Tomu
se da rikat vyhoda i komplikace. Zalezi na tom jak se na to kdo diva.
Ja si myslim, ze sila je v jednoduchosti a ne komplikovanosti maskovane
za komplexnost apod. IMHO za tu cenu to nestoji. Ruce pryc :-)
Tolik moje osobni zkusenost (pouze Perlu jsem delal snad vic jak rok)

--

S pozdravem
   Petr Snajdr