Linux v okne W95 : OT

Peter Cernoch pcernoch na imc.cas.cz
Čtvrtek Březen 2 09:11:17 CET 2000

> Prepinani klavesnice nefunguje pod W95 (a nejspis i ve W98) v ZADNE
> konzolove aplikaci. Natvrdo je tam "vychozi", nejde ani prenastavit
> z programu pomoci SetConsoleCP() (vraci chybu "neimplementovano"). To neni
> chyba bashe, ale Woken, pod NT to prepinat jde. Tento jev (pod NT to
> funguje, pod 9X nikoli), neni nijak vzacny (vyzkousejte si treba nekdy
> volani PeekNamedPipe()). You gotta love Microsoft.

Dovolim si odporovat.

Prepinani klavesnice CZ/ENG pouzivam v konzolovych aplikacich
pro Win95, 95r2, 98, 98r2 bezne.

Je to trojhmat Ctrl-Alt-F1.
Zpet si klavesnici prehodim Ctrl-Alt-F2.

Funguje to i v mych aplikacich kompilovanych DJGPP.

Jinak jsem jeste nevidel ze by nektera aplikace pro Winy/DOS nastavovala
klavesnici programove - vzdy si to uzivatel musi prepnout sam.

Osobne jsem s GCC pro DOS velmi spokojeny a pro bezne ucely
se mi zda vyslovene vyhovujici.
Navic je pro nej k dispozici spousta knihoven a informaci.

Pro  psani win32 aplikaci se mi zase osvedcil Mingw32, pripadne
(jen pro C) LCC. Hlavne proto ze bez problemu ziskam aplikaci
kterou jednoduse odnesu na cilovy pocitac a nemusim shanet
knihovnu cygwin**.dll (nebo jak se to jmenuje).

Do Linuxove konference to sice asi nepatri, ale treba se to bude nekomu
nekdy
hodit.

Petr