Diakritika na konzoli

Hana Skoumalova Hana.Skoumalova na ff.cuni.cz
Pondělí Březen 6 11:50:58 CET 2000

Vladimir Rengevic wrote:

> Dobry den,
>
> chcel by som odstranit malu chybicku krasy. V X-och mi diakritika
> funguje OK, ale na konzoli mi nejdu korektne fonty.
> Pre kontrolu ci to je som si vytvoril subor so znakmi s diakritikou.
> V X-ovom terminali je OK, cez sambu tiez, len ls na konzole
> vypise rozsypany caj. Teda presnejsie znaky z dlznom (carkou) idu
> OK, znaky s mekcenom (hackem) su zhovadene. To plati pre font
> ucw16.psf. Este som skusal lat2-16.psf (ten by mal byt ten pravy),
> ale tam je to zblbnute vsetko.

Z tohohle jsem taky malem zesedivela. Pokud jde o ten samy problem,
reseni je zde:

setfont -u trivial lat2-16

Ten font se sice jmenuje lat2, ale vevnitr je unicode, takze se mu musi
rict, ze chceme opravdu lat2 (driv byl vevnitr *opravdu* lat2 :-).

Viz tez man setfont.

Hanka
--
Hana Skoumalova     Institute of Theoretical & Computational Linguistics
                                                      Charles University