Instalace RedHat 6.0 CZ

Milos Prudek prudek na nembv.cz
Středa Březen 29 07:51:16 CEST 2000

"Slavek Banko , axis" wrote:

> Jednak RedHat 6.0 CZ nikdy nebyl nikdy dotažen do finální podoby, neboť

Nevim co je finalni podoba. RH6.0 CZ nema zadne instalacni problemy.
Instaloval jsem jej na 5 pocitacich, a na vsech funguje uz nekolik
mesicu zcela bez problemu. Vcetne X window.

Martin Dufka wrote:
> Pote jsem zacal instalovat... Vcelku v pohode, az kdyz se mely zacit

Nedovolte Linuxu, aby po instalaci automaticky bootoval do 'grafickeho
rezimu', cili do X window. Nejprve odzkousejte zda nabootuje do
textoveho rezimu, prihlaste se jako root, pak si vytvorte bezneho
uzivatele, ODHLASTE ROOT, prihlaste se jako bezny uzivatel, spustte
'startx', a teprve kdyz takto overite ze X window jsou spravne
nakonfigurovane, muzete modifikovat default runlevel v souboru
/etc/inittab z hodnoty 3 na hodnotu 5. Tim si vlastne nastavite, ze
Linux ma priste bootovat rovnou do X window.

> LI. No linuxovy zavadec (mimochodem sel nainstalovat pouze v linearnim
> rezimu) mi zrusil NT-ckovy zavadec. Tak co, rekl jsem si a nabootoval z

Je mi lito, ale mel jste si aspon zbezne precist instalacni prirucku.
Myslim ze otazka NT je vysvetlena v kazde moderni instalacni prirucce.

> diskety, kterou si vytvoril. Pustil jsem tedy linux z ni, a vcelku dobre
> nabehl - jednou se tam u neceho obevilo FAILED. Bohuzel mi jedou ale jen

U ceho konkretne se objevilo FAILED?

> textove konzole a X-Windowzy nemuzu nijak nahodit. Vzdy mi napise, ze
> nemuze najit (nebo inicializovat - ted z hlavy nevim) display.

Jaky je chipset a vyrobce vasi videokarty?

Jakou videokartu jste zadal do Xconfiguratoru?

Uvadite TNT2, to je jenom 3D, nebo je to kombinovana videokarta 3D/2D?

Uvadite zvukovku ESS, ale nenapsal jste konkretni typ/chipset.

> Tady je znazorneni meho disku:
Linux na jedine partici (plus swap) neni nejvhodnejsi. Urcite to
nezpusobuje zadrhele s instalaci, ale prece jen byste mel mit napr. toto
rozvrzeni:
/boot (5 MB BOHATE STACI)
/home (30-60% disku. Urceno pro uzivatelska data)
/usr (30-60% disku. Urceno pro programy)
/ (20-40% disku.)
/var (20-50 MB)

Partice /boot (do ktere Linux ulozi sve jadro neboli kernel) musi byt
pod hranici 1024 cylindru.

--
Milos Prudek