Uživatelská přítulnost Linuxu

Petr Tesarik tesarik na lupa.cz
Sobota Květen 6 13:32:15 CEST 2000

Dne Sat, May 06, 2000 at 12:56:31AM +0200, Petr Cech napsal(a):

> jak? tak se hned vyhodi nejake super okenko prez moje sshcko? a ze je natvrdo
> na popredi, dokud se nenastartuje? (a ze to muze celkem trvat)

Hlavně startuje svižněji. Ale celá diskuse kolem Netscapu je tak
trochu rána pod pás - ten kus software je špatný. Bohužel Mozilla toho
moc neřeší... (ale to je můj osobní názor)

> hmm. Ja myslel, ze to ten netscape odskace, kdyz se odloguje. Asi
> jak kdy.

Když je zacyklený někde v JVM (nebo aspoň si to myslím), tak už
neskončí nikdy. :(

> tak si zmente nastaveni fontu. To je boduzel standardni slabina
> vetsiny programu - non-US jazyky, pisma ... No, ostatne asi US wokna
> na tom s podporou cestniny nejsou nijak slavne.

Konkrétně u Balsy ta změna fontů v okénku pro posílání znamená upravit
zdrojáky a překompilovat... Snad je na tom jiný mailer lépe - jak
říkám, používám Mutt, hledání GUI maileru mě zajímá jen kvůli ostatním
uživatelům.

>  desktopu nebo te aplikace? Nic jako standardni desktop neexistuje a
> doufam, ze ani nebude

Myslím, že jsme u jádra problému. Já nechci standardní desktop, Vy
také ne, ale většina uživatelů si zkrátka neumí vybrat, takže ho
vlastně vyžaduje. Takže já bych jim tam prostě nějaké prostředí
přednastavil - oni se s tím nemusí otravovat a my víme, jak si to
změnit. No ne?

> aby se uzivatel nastval. protoze snejne nebude vedet, o co jde a jenom tupe
> zmacke OK.

Nojo, ale když se bude ptát tady v konferenci, tak aspoň může
copy&paste obsah toho okénka a nebude pořád jenom psát maily typu
"nefunguje mi připojení k Internetu". BTW Vám se <em>z principu</em>
nelíbí okénko, v kterém se zobrazuje, co ten modem právě dělá? I když
tohle je bezpředpmětné, tohle už (skoro) řeší diald a odpovídající
applet do lišty.

>  To je snad dobre, ne? Nechci aby se mi kazdy tydyt koukal do
> systemovych logu, ne? Mozna by to nejaka opravdu "desktop"
> distribuce mohla zmenit.

Který "tydyt"? Většina lidí, když si koupí počítač, tak ho chce
využívat jenom pro sebe. To jenom my jsme degenerovaní dlouholetým
administrováním víceuživatelských systémů. :)

> proc ne?

Protože já dodnes nastavuju routing příkazem route (resp. zásahem do
bootovacích skriptů) a ne nějakou grafickou nadstavbou. Apod.

> system JE stabilnejsi, jenom ty aplikace jeste nejsou v takove forme

Heh. Nojo, ale co je vlastně při práci s počítačem nejdůležitější? Jak
spolehlivě mohu udělat svoji práci - na tom se podílí jak operační
systém, tak aplikace.

> ispell cestinu ceslkem zvlada diky Petru Kolarovi

Jojo, ispell je OK (i když i tady je ještě co vylepšovat), s tím
editorem je problém. Viděl jsem zajímavý pokus o řešení, jmenuje se
abiWord, má jenom jednu "drobnou" nectnost - jakmile do něj napíšu
nějaký český znak, lehne (SIGSEGV). Asi bych se měl začlenit do
vývojového týmu...

s pozdravem,
--
Petr Tesarik