Uživatelská přítulnost Linuxu

Petr Tesarik tesarik na lupa.cz
Sobota Květen 6 13:47:44 CEST 2000

Dne Sat, May 06, 2000 at 12:16:32AM +0200, Petr Snajdr napsal(a):

> To zalezi ovsem na tom co ocekavaji :-). Rek bych, ze je tu casto
> rozpor mezi tim co potrebuji a tim co by chteli nebo ocekavaji ;-)

Hm, to bych také řekl. Je také fakt, že dělat něco pořádně a systémově
je náročnější než různá polořešení Microsoftu. Nicméně uživatelé často
tvrdí, že jim takové polořešení stačí.

> Co nastroje jako gtop apod?

A proč ne Ctrl+Alt+Del a výpis běžících aplikací do modálního okénka?
gtop je moc velký a dlouho nabíhá. :(

> Myslim, ze trpis stejnym syndromem jako ja :-). Moc dlouho jsi
> nepracoval s Windows :-). Nektere aplikace se ukoncuji dost spatne

Jo, to je pravda, skutečnou práci už jsem pod Windows nedělal dobře
tak rok.

> Ja bych rekl, ze takovy Corel Linux je dovedeny na to, ze je to prakticky
> prvni verze hodne daleko. Jina vec je, ze CR je od US daleko jeste vice.
> Takze bych to omezil na  Linux u nas coz je mozna neco trochu jineho ;-)

Souhlas. Je to možná tím, že aplikace tvoří z větší části nadšenci, a
to povětšinou takoví, kteří v životě nepracovali s ISO Latin2 fonty a
klávesnicí a považují to za něco stejně esoterického, jako já třeba
psaní v hebrejštině. :|

> K tomuhle bych dodal jeste jednu vec: zakladni problem
> a nejen zacatecniku bych videl v tom, ze "neumi" cist a nebo
> se tak chovaji.

Začátečníci NECHTĚJÍ číst. Možná proto, že jistá firma se je snaží
přesvědčit, že práce s počítačem je lehká a teké proto, že v jejích
manuálech se člověk stejně dočte jenom banality.

> Takze treba Nescape pokud by nemohl otevrit display by mel udelat
> co? :-)

Odbočuješ. Je skutečně jediná chyba, kterou aplikace nezobrazují
nemožnost vypsat ji v okénku? BTW kam vlastně putuje chybový výstup
aplikací spuštěných z lišty GNOME?

S pozdravem,
--
Petr Tesarik