Re: Uživatelská přítulnost Linuxu

František Rybář postovni.holub na atlas.cz
Neděle Květen 7 19:49:40 CEST 2000

Dobrý den,

>To je fakt pekny nazor - S tim absolutne nesouhlasim.
>Tak pokud se divate po otevrene komunite - zakladni priklad je jadro
>linuxu - tak zjistite ze jdou delat dobre produkty.

Ale všimněte si, že takové jádro má jeden člověk dost v rukou, a plně se
tomu věnuje. Ten člověk umí a je i správně konzervativní. Tak, jak má
vedoucí projektu být.

Na programování jádra se také příznivě projevuje fakt, že jádro většinou
programují zkušenější programátoři. Tedy další plus.

>jinak jste trochu pozapomel nebo to nevite jaky byl puvodni navrh tohoto
>systemu - Mel to byt system, ktery mel mit strasne moc jednoduchych
>programku, ktere jsou mozny spojovat a kombinovat do takove podoby, aby to

Na to zapomněl Linux. S prominutím Microsoft se o toto snaží více.

>Fakt nechapu proc pouzivat nejaky word - kdyz chci napsat jednoduchy text
>- to si potom musim koupit novy pocitac? - hrat si s konvertem ze starych
>verzi? - porad mi to dela neco jineho - atd.

Sohlasím, že Word je zbytečný na obyčejný text. Jeho schopnosti zase tak
úchvatné nejsou. Také je jasné, že neustálé nové verze formátu taky nebyl
žádný med.

I když o tom můj dopis nebyl. Byl o tom, že větší projekty chtějí
profesionální přístup. Netvrdím, že ho nejsou schopni udělat lidé z open
source komunity. Ale mají pro to méně motivaci. A tím i málo složitějších
projektů. A X Windows je celkem složitý projekt, Netscape také. Jádro také.
Stejně tak jako třeba překladač C. Apod. Zatím je potřeba komerční pomoc,
protože nadšenci nedokážou všechny tyto, pro Linux, základní projekty,
pokrýt.

František Rybář

František Rybář