Uživatelská přítulnost Linuxu

Neděle Květen 7 21:43:38 CEST 2000

Petr Tesarik napsal:

> Hlavně startuje svižněji. Ale celá diskuse kolem Netscapu je tak

Hugh. Kde jsem mluvil o NN? MSIE, Word, Excel, ..., Photoshop ...

> trochu rána pod pás - ten kus software je špatný. Bohužel Mozilla toho
> moc neřeší... (ale to je můj osobní názor)

jo, rychle spousteni je dobra vec, ale vetsinou jde o rychly provoz. pravda
mozilla jeste host pada a startuje se pomalu - to je predevsim tim, ze je
modularni, spousta sdilenych knihoven se linkuje pri startu a stoura po disku.

[snip]

> Konkrétně u Balsy ta změna fontů v okénku pro posílání znamená upravit
> zdrojáky a překompilovat... Snad je na tom jiný mailer lépe - jak

hmm. Asi to jeste nikoho nepalilo. Ale vidite, mate zdrojaky a muzete si to
opravit. Jeste to udelat nejak hezky konfirurovatelne a poslat autorum.
Jinak hint na stabilnost programu je take cislo verse (0.6.0 vs. 2000)

[snip]

> Nojo, ale když se bude ptát tady v konferenci, tak aspoň může
> copy&paste obsah toho okénka a nebude pořád jenom psát maily typu
> "nefunguje mi připojení k Internetu". BTW Vám se <em>z principu</em>
> nelíbí okénko, v kterém se zobrazuje, co ten modem právě dělá? I když
> tohle je bezpředpmětné, tohle už (skoro) řeší diald a odpovídající
> applet do lišty.

tenhle kus jsem nejak nepochopil. Zalezi na typu chyby - treba to, ze nemuze
ulozit dokument, protoze je malo mista na disku by asi rict mohl. Ovsem treba
takove debug hlasky od ruznych gtk aplikaci by videt nemusel.

> Který "tydyt"? Většina lidí, když si koupí počítač, tak ho chce
> využívat jenom pro sebe. To jenom my jsme degenerovaní dlouholetým
> administrováním víceuživatelských systémů. :)

Asi jo. Ale rozhodne v dobrem smyslu. Proto jsem rikal, at si to klidne nejaka
desktop distribuce udela. Osobne jsem zastancem, ze system ma byt nainstalovan
bezpecne a at si to pak admin klidne zprasi.
<JOKE> Co takhle udelat "softening scripts"?</JOKE>

> Protože já dodnes nastavuju routing příkazem route (resp. zásahem do
> bootovacích skriptů) a ne nějakou grafickou nadstavbou. Apod.

ja nerikal nic o zruseni stavajicich prikazu. Ja taky versinou pouzivam route
a ip jenom, kdyz potrebuju neco specialnejsiho, ale proc nenechat nadsence
neco takoveho napsat?

> Heh. Nojo, ale co je vlastně při práci s počítačem nejdůležitější? Jak
> spolehlivě mohu udělat svoji práci - na tom se podílí jak operační
> systém, tak aplikace.

Jo. Ale o tom jsem se neprel.

> Jojo, ispell je OK (i když i tady je ještě co vylepšovat), s tím
> editorem je problém. Viděl jsem zajímavý pokus o řešení, jmenuje se
> abiWord, má jenom jednu "drobnou" nectnost - jakmile do něj napíšu
> nějaký český znak, lehne (SIGSEGV). Asi bych se měl začlenit do
> vývojového týmu...

No, slovo chlapa. Do toho.
				Petr Cech
           cech na atrey.karlin.mff.cuni.cz

Resistance is futile. You all will be packaged