reakce na amatersky clanek o bezpecnosti Linuxu

Martin Macok martin.macok na underground.cz
Úterý Květen 23 14:35:44 CEST 2000

On Tue, May 23, 2000 at 01:06:42PM +0200, Robert Vojta wrote:
> #  Vsimate si jak moc casu a kolik moc pismenek je napsano z duvodu neci
> # blbosti a kolik moc lidi, kteri to nevydrzi a reaguji, to stoji spousta
> # casu, ktery by mohl byt vyuzit na zlepsovani programu, dukumentace...atd.
>
>   Vsimam si toho az moc, treba na zive se deje to same, nejaky cvok tam neco
> napise a vsichni se hadaji. Mi slo jenom o to co sem psal v predchozim mailu,
> proste kdyz uz reaguju tak kdyz o tom opravdu neco vim, pokud nekdo nevi
> jak funguje passwd/crypt tak proc to kritizuje? ;-(

Ano, kdyz jsem se spletl v tom, jak funguje passwd/crypt, tak uz nikdy
vice nebudu psat o zadnem unixu ...

Nebudu uz nikoho kritizovat, kdo tvrdi, ze:

- Linux vyvyji amateri a pubertaci
- Linux je nejcastejsim cilem hackeru.
- diky linuxu na internetu tika casovana bomba
- v linuxu lze bez problemu prepisovat vsechny binarni soubory
- Linux je zranitelny, protoze jeho logy jsou plain/text a lze je
  jednoduse editovat, kdezto Windows jsou bezpecnejsi, protoze jejich logy
  jsou hure citelne
- Některé bezpečnostní rutiny jsou instalavány přímo do jádra systému
- Backdoor je urcity druh nastaveni systemu ..
- Nameserver je program pracujici prevazne pod Linuxem ..

... protoze jsem se spletl v ve funkci crypt() !!! O jak jsem troufaly!
 Vzdyt tomu vubec nerozumim! (ta URL, ktera jsem v reakci uvedl, jsou
 jiste zfalsovana a vymyslel jsem si je).

(Mimochodem, DES a jeho varianty jsme brali ve skole, passwd/crypt/SALTS
jsme brali na prednasce o UNIXu ... jenom mi to SSSAKRA 'nespojilo' a prsty
byly O MOC rychlejsi nez hlava - napsal jsem fakt BOTU, stydim se za to,
omluvam se a reakci jsem opravil ... uz je to snad OK ?)

>   Taky mi na tom vadi obcasna FANATICKA propagace linuxu. Proc to nekdo
>   dela?

Ano, chci se zviditelnit a jsem hrozne FANATICKY. Ta moje reakce totiz
strasne propaguje linux a kritizuje Windows. O ja fanatik ...

> Vzdyt je vec kazdeho cloveka co pouziva, nekdo pouziva windows a kritizuje
> linux, hned na to je tu reakce zaryteho linuxaka proti windows. Kde sme?
> Myslite si, ze kdyz nekdo bude neustale podsouvat nekomu bozsky linux, ze ho
> dotycna osoba bude pouzivat? Rekl bych, ze ani ne, mozna se mu jeste vice
> zprotivi.

Slibuji, ze od priste vam ho uz podsouvat nebudu. Aby byl tedy
objektivnejsi: Nainstalujte si Windows, logy nepujde cist WordPadem a
setuid bude mit o dost vetsi praci se vam tam nabourat, vazne!

Omlouvam se vsem zucastnenym (predevsim panu Robertu Vojtovi, kteremu jsem
zrejme zpusobil psychickou ujmu a trauma), ze jsem fanaticky a protivim
vam vam Linux, ackoliv mu vubec nerozumim. Uz vam ho nebudu podsouvat.

P.S. A nestacilo mne proste upozornit, ze v te reakci mam chybu? To jste z
toho musel vyvozovat zavery o "fanatismu, cvokach, co se hadaji a NICEMU
ve skutecnosti nerozumi"? Mam dojem, ze se hadate predevsim vy, z meho
pohledu NEKDO (setuid?) napsal hloupy clanek na Neviditelnem Psovi a ja
jsem na to napsal kritickou reakci ... a vy mne napadate, ze vam linux
protivim, ze jsem fanatik a fanaticky propaguji linux (zkuste to
dokazat!).

Omlouvam se za OFFTOPIC a uz v tomto threadu budu odpovidat pouze na
technicke veci tykajici se primo Linuxu.

--
< Martin Mačok        martin.macok na underground.cz           <iso-8859-2>
  \\  http://kocour.ms.mff.cuni.cz/~macok/  http://underground.cz/  //